Interzicerea totală a automobilelor în statele membre reprezintă una dintre prioritățile Uniunii Europene, care încearcă astfel să combată schimbările climatice. Chiar dacă au timp până în 2040 pentru a se conforma normelor respective, două dintre cele mai importante capitale de pe continent și-au anunțat intenția ca acestea să fie puse în aplicare încă de anul viitor.
Astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2020, circulația autoturismelor private ar putea fi interzisă total în Oslo și Amsterdam, care candidează pentru a deveni primul oraș european ce are „curajul” de a-și asuma o astfel de măsură radicală. Cel puțin așa susține un important investitor în tehnologie, punând totul pe seama creșterii explozive a numărului bicicletelor, ca urmare a campaniilor care îi stimulează pe cetățeni să fie parte din așa-numita „revoluție verde”. De altfel, Franța ia la rândul său în calcul această variantă, însă trebuie să mai treacă cel puțin cinci ani pentru ca autoturismele să dispară definitiv de pe străzile pariziene.
„Oamenii şi-au dat seama că blocajele în trafic şi poluarea au atins un nivel de cotitură şi că nu mai poţi să adaugi noi şosele. Spaţiul este limitat şi un automobil privat nu este o modalitate foarte eficientă pentru transportul persoanelor. Are loc o adevărată revoluţie tehnologică. Vehiculele electrice sunt veriga lipsă din reţeaua de transport”, a declarat Martin Mignot, reprezentant al firmei de investiţii Index Ventures, citat de Agerpres.
Europa nu este singurul continent care are în plan interzicerea totală a circulației automobilelor. De altfel, în orașe precum Bogota sau Jakarta au fost introduse unele zile fără autoturisme private, în încercarea de a reduce poluarea aerului şi a elibera străzile care în mod normal sunt dominate de traficul rutier.