Mijlocul anului 2025 va aduce în România inaugurarea oficială a unui nou drum expres. Șoseaua de mare viteză va face conexiunea cu cea mai aglomerată zonă din țară.
Într-un comunicat postat vineri, 24 ianuarie 2025, pe pagina sa de Facebook, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că lucrările la drumul expres care va conecta Autostrada Transilvania și DN1, prin Tureni, au ajuns la un stadiu de execuție de 80%.
Șoseaua de mare viteză, cu o lungime de circa 5 km, va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoarele de sens.
”Evoluţie foarte bună pe șantierul drumului de legătură A3 – DN1 de la Tureni (DEx4). Asocierea de constructori români şi spanioli condusă de Dimex 2000 SRL este bine mobilizată în şantier iar lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 80%”, a scris pe Facebook şeful CNAIR.
Mai aflăm de la Pistol că în acest moment sunt mobilizați 220 de muncitori şi 130 de utilaje, care execută următoarele tipuri de lucrări: săpături; terasamente; consolidare a versanților; pasaje şi viaducte; cofrare şi armare; protejarea albiei râului Negoteasa cu saltele de gabioane.
Conform datelor oficiale, pe această șosea vor fi construite 7 poduri și viaducte. Cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
Drumul expres aflat în stadiul avansat al lucrărilor este de o importanță capitală pentru municipiul Turda. Acesta scoate tot traficul greu și traficul de tranzit de pe străzile localității, descongestionând astfel traficul.
Oficialul Guvernului mai spune că termenul pentru finalizarea proiectului este luna iunie a acestui an. Valoarea contractului acestei lucrări este de 562,61 milioane lei (fără TVA). Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 kilometri.
Noua șosea din Ardeal este alcătuită din mai multe secțiuni: