După ce Jeff Bezos a ajuns în atenția, atât pozitivă cât și negativă, a publicului, după ce s-a distrat în spațiu la bordul unei rachete construite de una din firmele sale, Blue Origin.
La momentul respectiv, mii de persoane au semnat o petiție prin care cereau ca lui Bezos să-i fie interzisă reîntoarcerea pe Pământ. Asta deoarece miliardarul este criticat pentru condițiile de muncă uneori inumane la care sunt supuși muncitorii din depozitele Amazon. Unii angajați au fost concediați pentru că și-au permis să… meargă la toaletă în timpul programului de lucru.
La fel de bine ar putea să apară o nouă petiție care să-i interzică lui Bezos să-și scoată iahtul imens din docurile în care este construit în prezent. Asta pentru că iahtul este atât de înalt încât nu are loc pe sub podul Koningshaven, din Rotterdam.
Astfel, podul, mai exact secțiunea de mijloc, ce se ridică și coboară pentru a face loc vaselor de pe canal, va fi demontată pentru ca cel mai mare iaht din lume să poată ajunge în larg.
Cât de mare este, totuși, ”barca” pe care și-a comandat-o Jeff Bezos? Cunoscut ca Y721, iahtul are o lungime de nu mai puțin de 127 de metri, astfel că la lansare va fi cea mai lungă ambarcațiune de acest fel din lume. Va fi și cea mai înaltă, deoarece cele trei catarge se înalță la o înălțime apropiată de lungime.
Oricum ar fi, e imposibil ca Oceanco Y721 să încapă pe sub podul din Rotterdam, care abia se ridică la 40 de metri deasupra nivelului apei. Astfel, structura va trebui demontată, cu toate că au apărut controverse cu privire la această lucrare. Asta deoarece podul a fost renovat complet în 2017, când a fost și demontat ultima oară, iar municipalitatea a anunțat la momentul respectiv că nu se va mai acționa asupra structurii podului într-un astfel de mod.
Cei de la Oceanco au discutat deja cu autoritățile locale pentru a demonta din nou podul. Marcel Walravens, care a supervizat lucrările de renovare a podului, înțelege totuși necesitatea demontării temporare a acestuia. ”Dacă ai un proiect foarte mare într-un anmit loc, vrei să ai toate uneltele la dispoziție în acel loc. Altfel, va trebui să faci un du-te-vino constant. În plus, acesta e un proiect atât de mare încât sunt foarte puține locuri unde ar fi putut fi construit.”
Acesta a mai adăugat că ”dintr-o perspectivă economică, municipalitatea consideră că este un proiect foarte important. Rotterdam a fost declarat, de asemenea, capitala maritimă a Europei. Construcția de nave și activitățile din acest sector sunt, astfel, un pilon foarte important al economiei locale.”
Desigur, Jeff Bezos va suporta toate cheltuielile legate de demontarea și remontarea podului, însă având în vedere că iahtul Y721 ar costa între 250 și chiar 500 de milioane de dolari, alte câteva milioane necesare pentru podul din Rotterdam n-ar trebui să fie altceva decât mărunțiș.
Cei de la Oceanco nu sunt la prima construcție de acest fel. În 2018, aceștia au livrat ”Perla Neagră”, un iaht de 106,7 metri, care rămâne momentan cel mai mare din lume. Acesta are trei catarge înalte de 70 de metri.
Despre existența acestui super-iaht s-a vehiculat încă dinainte să fie văzut pentru prima dată, în octombrie 2021, la docurile companiei Oceanco. Cu o lună înainte, o carte intitulată Amazon Unbound confirma că Jeff Bezos este sau va fi proprietarul celui mai mare iaht din lume. Cei de la Oceanco au transmis că ”prețuiesc intimitatea și confidențialitatea tuturor clienților, astfel că nu vom comenta despre implicarea sau neimplicarea în anumite proiecte.”
Iahtul ar urma să fie lansat la apă chiar în acest an, arată boatinternational.com.