Sport

Reportaj. Lungul drum Trier-Leipzig! Cum e să traversezi Germania în tren

FANATIK.RO este la Campionatul Mondial de handbal! România a câştigat grupa de la Trier şi sâmbătă a plecat în drumul lung spre Leipzig, unde va începe faza eliminatorie.
10.12.2017 | 00:00

Aşa am făcut şi noi. După ce ne-am bucurat de victoriile obţinute de tricolore în Arena Trier, am traversat Germania pentru a merge în Leipzig, locul în care vom întâlni Cehia în optimi, luni, de la ora 18:30. 

Din Trier, oraş din vestul Germaniei, aflat aproape de graniţa cu Luxemburg, am plecat în estul ţării în Leipzig. Este un drum de 600 de kilometri, în care am traversat în lat ţara cu trenul. 

Unele gări aduc aminte de România

Germania are o infrastructură feroviară foarte bine pusă la punct, numită DB (Deutche Bahn), iar din orice staţie poţi să ajungi în ce oraş îţi doreşti, în aceeaşi zi. Preţurile sunt pe măsură, biletele fiind de 3-4 ori mai scumpe decât în România. 

Sâmbătă dimineaţă în Trier a început să ningă. Este o vreme destul de rece în Germania, temperaturile fiind aproape de zero grade, însă în ultimele zile, zăpada ne-a ocolit. Ajunşi în gară mi-am dat seama că se aseamănă cu cele de la noi. Dacă v-aţi fi aşteptat ca în Germania să fie un “paradis” în gări şi totul să fie imaculat şi nou, ei bine…nu este aşa. 

CLICK SUS PE GALERIE FOTO PENTRU A VEDEA IMAGINILE 

Gara din Trier are un aer vechi pe jos cimentul combinat cu câteva plăci de marmură îmi aduce aminte de trenurile de la noi. În plus, multe locomotive şi vagoane arată exact ca şi la noi în ţară.

Dar, asta nu este o coincidenţă, mai multe trenuri din România fiind preluate de la nemţi, încă având sigla “DB”. Dar asta nu înseamnă că nemţii nu mai folosesc trenuri vechi şi le dau ţărilor “sărace”, ca pe nişte ciurucuri, aşa cum unii dintre noi aveau impresia. 

“Precizia” germană a lăsat de dorit: întârziere de 40 de minute la ZERO grade

Pentru Leipzig aveam de schimbat două trenuri: la Koblenz, un nod feroviar care asigură multe legături pentru vestul ţării (Bonn, Koln, Essen, Dortmund sau Dusseldorf) şi la Frankfurt, oraşul din care trenurile circulă în toată Germania şi avioanele în toată lumea. 

Nouă, românilor, ne plac foarte mult stereotipurile germane. Însă, de o săptămână de când stăm aici, ne-am dat seama pe propria piele că “rigurozitatea şi precizia” germană nu sunt chiar cele despre care se povesteşte. Trenul de la Koblenz la Frankfurt avea o întârziere de peste 35 de minute şi aste ne-a dat peste cap calculele şi chiar şi schimbul de trenuri. 

Nu este o excepţie pentru că în aceeaşi gară am văzut pe monitoare că încă trei sau patru trenuri înregistrau întârzieri. În gară la informaţii, când am întrebat, ce se întâmplă dacă ratăm schimbul de trenuri din cauza întârzierii, doamna ne-a răspuns respectuos: “Nu-i nimic, îl puteţi lua pe următorul în direcţia aceea şi nu plătiţi nimic la bilet”.

Tren, care venea o oră mai târziu. Îmi stătea pe pe vârful limbii să îi spun: “Da, dar ştiam că germanii pun mare preţ pe punctualitate, ajunsul la timp…”, dar apoi m-am gândit mai bine şi am considerat că, poate, nu este cel mai bun subiect de abordat în gara Koblenz. 

Ajuns cu 40 de minute mai târziu, trenul de la Koblenz la Frankfurt ne-a purtat pe malurile Rinului. Mai multe localităţi mici, dar foarte cochete ofereau un peisaj superb. Ulterior, când ne-am apropiat de Mainz am remarcat din nou că infrastructura feroviară seamănă bine cu cea din România. Sunt multe gări îmbâcsite, învechite, la care se observă că nu s-a făcut nicio modificare de mulţi ani. În schimb, există o mică…mare diferenţă.

Şinele arată perfect şi, în mod logic, trenurile merg cu o viteză mult mai mare, în special cele intercity. Să luăm un exemplu. Din Trier până în Leipzig, fără să punem la socoteală întârzierea despre care am vorbit, facem în mod normal 7 ore pentru 600 de kilometri, în care o oră se pierde la schimbările de tren. De aici rezultă o medie orară de 100 de km pe oră. 

În România, între Bucureşti şi Sighet, rută des circulată de subsemantul şi care are un număr sensibil egal de kilometri ca şi Trier-Leipzig, 606, este parcursă de tren în 14 ore, în condiţiile în care este rută directă, fără schimbări de trenuri. 

În sfârşit am intrat şi în OZN-ul visat, trenul ICE, “Mândria Germaniei” 

Sigur, gările mari arată foarte bine, mai ales în această perioadă în care nemţii ornează orice în spiritul Crăciunului. Gara din Frankfurt este foarte frumoasă, foarte vie, dar şi modernă, spre deosebire de cele mai mici. La fel, panourile de afişaj sunt foarte clare şi pentru străini, iar în orice gară, oricât de mică ar fi, există reprezentaţi care să asigure suport pentru călătorii “rătăciţi”. 

Din Frankfurt în Leipzig am călătorit într-un tren “upgradat”. Se numeşte ICE şi reprezintă una dintre mândriile nemţilor din câte am aflat, fiind un tren de mare viteză. Este dotat şi cu wi-fi, care vine gratuit, fără să fii nevoit să completezi o serie de date de autentificare, iar scaunele sunt foarte confortabile. 

Abia în trenul ICE care duce de la Frankfurt la Dresda, via destinaţia noastră, Leipzig, am simţit că suntem într-un tren din lăudata Germanie. Între Frankfurt şi Leipzig sunt 400 de kilometri, dar în această ultimă parte a călătoriei am făcut 3 ore, jumătate din timpul petrecut între Trier la Frankfurt, cu tot cu schimbări şi întârzieri. 

România, primul antrenament în Leipzig

Sâmbătă a fost zi de “transport” şi pentru fetele noastre. Handbalistele au călătorit până în Frankfurt de unde au luat un zbor spre Leipzig. Primul antrenament pe arena “Am Sportforum 2” a avut loc sâmbătă, la ora 17:00, acolo unde luni, de la ora 18:30, româncele vor să obţină în dauna Cehiei un loc în primele 8. 

De duminică începe adevărata competiţie. În Leipzig şi Magdeburg încep optimile de finală. Noi vom fi la “Am Sportforum 2 Arena” din Leipzig de unde vă transmitem cele mai noi informaţii de la Campionatul Mondial. 

Dacă România trece de optimi, va evolua miercuri la Magdeburg. Obiectivul este calificarea în ultima fază, în “Final Four”. Semifinalele şi finalele se vor disputa la Hamburg şi ne propunem ca joi dimineaţă să fim primii care să cumpărăm, la propriu, biletele spre destinaţia finală a Campionatului Mondial, Barclays Arena. 

600 de kilometri este distanţa între Trier şi Leipzig

1 este locul ocupat de România în grupa A de la CM de handbal

1,30 este cota pentru victoria tricolorelor împotriva Cehiei, în optimi 

Tags: