Într-un context comercial extrem de competitiv, în care piaţa românească este dominată de marii retaileri occidentali, un producător autohton a urcat vertiginos în preferinţele românilor şi le face concurenţă serioasă lanţurilor străine.
Carrefour, Kaufland, Lidl sau Mega Image se văd serios ameninţate de un jucător relativ nou apărut pe piaţă, dar a cărui cotă de popularitate a explodat în ultima vreme, iar acum chiar se află pe val în preferinţele cumpărătorilor.
Este 100% românesc, iar în 2023 s-a clasat pe locul 8 în topul firmelor din judeţul Prahova, cu 615 de angajaţi, în creştere cu 14% faţă de anul anterior. În prezent reţeaua are trei magazine, două în Ploieşti şi unul în Bucureşti, dar până la sfârşitul acestei luni va fi deschis şi al patrulea magazin, la Braşov.
“La Cocoş” este brandul care le face concurenţă celor mai puternici jucători din piaţă, iar secretul succesului este politica sa de preţuri mici, cu adaos mediu aplicat de doar 10%.
“Politica de stabilire a preţurilor de vânzare se face doar în baza unei reguli de aur, pe care, împreună cu echipa, am denumit-o ‘Biblia La Cocoş’.
Această regulă de bază ne limitează la un adaos mediu de aproximativ 9% aplicat peste preţul de achiziţie al produselor. Echipa noastră nu se poate abate de la această regulă!”, a declarat, pentru Ziarul Financiar, antreprenorul Iulian Nica, cel care a pornit afacerea “La Cocoş” în urmă cu mai bine de zece ani, în 2014.
Dar popularitatea “La Cocoş” nu este în creştere numai printre consumatori ci şi pe piaţa forţei de muncă, dovadă fiind numărul mare de cereri de angajare la noul magazin din Braşov, unde salariile sunt extrem de atractive.
Pentru posturile de la Braşov concurenţa la angajare a fost de 10 oameni pentru un post. Salariul brut oferit este de 7.100 de lei, cu bonuri de masă incluse, în valoare de 840 lei. De asemenea, compania se angajează să ofere prime de Paşte sau Crăciun, în valoare de 100 de lei, pentru fiecare an de vechime. În plus, se mai oferă prime în bani de zilelele de naştere ale angajaţilor, de Ziua Copilului şi de Ziua Femeii.
Proiectul iniţiat de Iulian Nica prevede inaugurarea a 12 noi magazine în următorii 3-5 ani şi crearea a peste 2.200 de locuri de muncă la nivelul întregii ţări. În Bucureşti, magazinul “La Cocoş” se află situat în interiorul Vitantis Shopping Center.