În anii trecuți favorită la promovarea în Liga 1, Petrolul Ploiești este lovită de probleme din toate părțile. Puternicul sponsor Veolia s-a retras de la echipă, iar din urmă cu câteva zile echipa a rămas fără nume, siglă și palmares.
FANATIK a scris despre această situație în 2020 dezvăluind faptul că mărcile Petrolul vor reveni Primăriei Ploiești, de care aparțin. Mărcile au fost cesionate în anul 2017 de echipa ACS Petrolul 52 pe o perioadă de patru ani, însă cu obiective de performanţă.
Cum aceste obiective de performanță nu au fost atinse și contractul de cesiune a ajuns la final, echipa Petrolul din Liga a II-a a fost forțată să revină la denumirea de ACS Petrolul 52, fapt care a atras mai multe modificări.
Sigla echipei de pe tricourile de joc trebuie modificată, iar site-ul oficial al clubului a fost deja schimbat. Însemnele Petrolul și siglele echipei au dispărut. Aceste schimbări au fost făcute și pe rețelele de socializare.
Clubul din Liga 2 a anunțat printr-un comunicat ce a determinat schimbările susținând că a solicitat Primăriei dreptul de a folosi în continuare mărcile “Petrolul” până la finalizarea licitațiilor publice:
”În condițiile în care cele șase contracte de licență exclusivă asupra mărcilor Petrolul Ploiești s-au încheiat pe data de 18 iunie a.c., iar Consiliul Local al Municipiului Ploiești a adoptat o Hotărâre privind organizarea unei licitații publice pentru atribuirea acestora, clubul nostru a înaintat o adresă oficială către Primăria Municipiului Ploiești, solicitând dreptul de folosință pentru aceste mărci, până la finalizare procedurilor de atribuire prin licitație publică.
Considerăm, astfel, că s-ar ajunge la o continuitate firească, atâta vreme cât clubul nostru este recunoscut, atât printre suporterii săi, cât și la nivelul întregului fotbal românesc, drept FC Petrolul Ploiești, echipa de patru ori câștigătoare a titlului național și triplă câștigătoare a Cupei României.
Până la sosirea unui răspuns oficial, dar și pentru a respecta cadrul legal, clubul nostru a hotărât să nu folosească cele șase mărci în afara perioadei contractelor de licență.
Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm că vom face toate eforturile pentru rezolvarea acestei situații! Hai Petrolul!”, este comunicatul clubului din Liga 2.
Mărcile clubului Petrolul Ploiești vor fi scoase la licitație, iar prețul de pornire este de 100.913 lei/an (20.000 de euro/an). Cele șase mărci scose la licitație sunt: FC Petrolul Ploiești, FC Petrolul Ploiești 1924, Fotbal Club Petrolul, Petrolul Ploiești, Petrolul 52 și Petrolul 95.
Valeriu Răchită a acordat un interviu FANATIK anul trecut în care a lămurit cum stau lucrurile cu mărcile Petrolul și a anunțat încă de atunci vremuri grele la echipa de Liga a II-a, forțată să își schimbe numele:
“Haideţi să lămurim. Marca Petrolul este a primăriei Ploieşti. În 2010, marca Petrolul a intrat în posesia Primăriei Ploieşti cu titlu gratuit, primar fiind domnul Volosevici (n.r. Andrei Volosevici).
Marca Petrolul nu mai pleacă din Ploieşti niciodată. Acum a fost cesionată pe patru ani echipei ACS Petrolul 52 cu nişte obiective clare de performanţă.Adică să promoveze din Liga 3 în Liga 2, în următorii doi ani să promoveze în Liga 1.
Anul trecut nu au promovat, anul acesta este obligatoriu, să promoveze, altfel, marca se întoarce la Primărie. Dacă promovează, anul viitor trebuie să termine în primele 10. Sunt clauze puse de către Consiliul Local ca să fie cesionată marca.
Dacă nu se reuşeşte promovarea cu această echipă, mărcile se întorc la Primărie. Echipa asta are nişte acţionari, pe domnul Mihailovici, pe domnul Haralambie, iar dacă se pierde promovarea atunci nu se vor mai putea numi Petrolul.
Din sezonul viitor în Liga a II-a trebuie să îşi schimbe numele. Vor fi din nou ACS Petrolul 52, deşi, legal, ACS Petrolul 52 este una dintre cele cinci mărci deţinute de Primărie“, a spus la vremea respectivă Răchită.
Actualul club din Liga II a anunțat prin vocea președintelui Costel Lazăr că se va prezenta la licitația de închiriere a mărcilor “Petrolul”. Însă, rămâne de văzut dacă echipa va găsi finanțare nu doar pentru a câștiga licitația, dar și pentru a putea continua activitatea.