News

Mai multe avioane MiG-21 LanceR ale Armatei Române, probleme tehnice. ”Amenințare la adresa securității naționale”

Mai multe avioane MiG-21 LanceR ale Forțelor Aeriene Române au întâmpinat probleme tehnice ca urmare a alimentării cu kerosen de proastă calitate.
05.10.2022 | 10:43
Mai multe avioane MiG21 LanceR ale Armatei Romane probleme tehnice Amenintare la adresa securitatii nationale
Armata Română, înșelată cu kerosen de proastă calitate. Probleme tehnice pentru mai multe avioane MiG-21 LanceR. Sursa foto: wikipedia.org
ADVERTISEMENT

Într-un context geopolitic critic pe flancul estic al NATO, România a întâmpinat probleme grave în ceea ce privește flota sa militară aeriană.

Armata Română, înșelată cu kerosen de proastă calitate. Probleme tehnice pentru mai multe avioane MiG-21 LanceR

Apărarea teritoriului a României a fost pusă în pericol, după ce mai multe aeronave de luptă de tip MiG-21 Lancer s-au stricat.

ADVERTISEMENT

Cauza: ele au fost alimentate cu combustibil neconform. Prejudiciul total adus Armatei Române a fost stabilit de procurori la peste 6,5 milioane de euro, într-un dosar în care instituția MApN a fost înșelată cu kerosen de proastă calitate, scrie Gândul.ro.

Conform procurorilor DIICOT, țara noastră ar fi fost pusă, temporar, în situația în care să nu-și mai poată îndeplini îndatoririle față de NATO.

ADVERTISEMENT

Judecătorii au anunțat că această situație a constituit o ameninţare la adresa securității naţionale şi capacităţii de apărare a ţării, cu atât mai mult cu cât România şi-a asumat asigurarea securității flancului estic al NATO.

Magistrații au explicat, pas cu pas, cum a decurs procesul de înșelăciune

Magistrații Curții de Apel Ploiești au explicat întregul mecanism al afacerii care a prejudiciat financiar statul, iar mai multe avioane militare s-au stricat și au avut nevoie de reparații la Aerostar Bacău.

ADVERTISEMENT

Totul a început la data 27 februarie 2018. Atunci, firma SC Jetfly Hub, condusă de omul de afaceri Cristian Berendel, a încheiat un acord cu MApN, pentru o perioadă de 4 ani. În urma înțelegerii, societatea se obliga să furnizeze combustibil turboreactor de aviaţie pentru opt unități militare.

Conform contractului, trebuiau livrate în țara noastră 2 tipuri de kerosen: Jet Al şi Jet Al Premium. Diferența între cele 2 tipuri de carburanţi era reprezentată de nivelurile impuse cu privire la trei parametri.

ADVERTISEMENT

Sursa citată informează că, aparent, nu au fost probleme. Primul transport părea să fie conform contractului și a ajuns Portul Constanța.

Anchetatorii au aflat elemente pe care reprezentanții MApN nu le cunoșteau. Se pare că în același port ajunsese, anterior, încă din octombrie 2017, un vapor grecesc, încărcat cu kerosen ieftin, de proastă calitate.

Astfel, după ce primul transport a fost livrat, afaceriștii ar fi continuat să trimită către rezervoarele MApN din această navă. Ulterior, alte două nave au adus în țară kerosen procesat în Grecia și Turcia, neconform cu cel achitat de Armata Română.

”Neconformitățile existente, constatate cu privire la specificaţiile tehnice carburanţilor proveniţi din vasele cele trei vase, au condus la deteriorarea unor aparate de zbor tip MIG 21 Lancer, care au ajuns în custodia S.C. Aerostar S.A. Bacău, unitatea de specialitate din România responsabilă cu reparaţia şi service-ul aeronavelor militare”, se arată în documentul întocmit de judecători.

ADVERTISEMENT
Tags: