Manchester United a dat lovitura după calificarea în Champions League. Suma uriaşă pe care o primesc „diavolii”

Sorin Dumitrescu   
în Sport
29/07/2020, 10:05
Manchester United a dat lovitura după calificarea în Champions League. Suma uriaşă pe care o primesc „diavolii”
Manchester United şi-a păstrat întreagă sponsorizarea de la Adidas după calificarea în Champions League. Suma uriaşă pe care o primesc diavolii de pe Old Trafford. Foto: Manchester Evening News.co.uk

Manchester United a avut titlul ei în recentul sezon încheiat de Premier League. Dacă Liverpool a impresionat prin recordul de puncte stabilit şi autoritatea cu care a condus întregul sezon, United a reuşit şi ea o performanţă excelentă, prinzând locul 3 şi intrarea în grupele Champions League.

Asta deoarece o bună parte a acestui sezon, până în pandemie, echipa de pe Old Trafford a avut un parcurs modest, plasându-se pe un loc îndepărtat de podium, la opt puncte distanţă şi chiar participarea în Europa League prin clasament părea compromisă.

Însă echipa lui Ole Gunnar Solskjaer parcă ar fi mâncat foc din basme şi a avut un parcurs de la reluarea competiţiei după pandemie de candidată la titlu, reuşind şi pe fondul unei sincope prelungite a lui Leicester, să încheie pe treapta de bronz şi să obţină o performanţă la care nimeni nu mai credea în urmă cu câteva luni.

Manchester United a salvat contractul de sponsorizare cu Adidas prin intrarea în Champions League

Acest succes are şi importante urmări în plan financiar. Dacă al doilea an consecutiv Manchester United nu ar fi prins grupele Champions League, principalul sponsor, concernul german Adidas, ar fi trecut la o penalizare în contractul de 85 de milioane euro, în sensul în care ar fi tăiat 35 de milioane din plata anuală.

Aşa, cu locul de Champions League asigurat, Adidas va plăti în continuare 85 de milioane de euro anual, cum s-a angajat să facă începând din 2015, când a luat locul celor de la Nike, sumă care poate ajuta pe United la realizarea transferurilor propuse.

United, pe locul doi la sponsorizări în Premier League

Ole Gunnar Solskjaer a înaintat conducerii o listă cu numele vizate pentru a întări lotul alb-roşilor, în condiţiile în care e clar că vor exista şi plecări: fundaşul Ben Chilwell de la Leicester, Jadon Sancho de la Dortmund, Wilfried Zaha de la Crystal Palace, Jack Grealish de la Aston Villa şi James Rodriguez de la Real Madrid.

Cu contractul încheiat cu Adidas, Manchester United ocupă locul 2 în topul sponsorizărilor din Premier League, prima poziţie aparţinând actualei campioane, Liverpool, care a parafat o înţelegere cu Nike în valoare de 90 de milioane euro anual, ce va intra în vigoare la 1 august.

Barcelona şi Real Madrid, cele mai tari sponsorizări din lume

Însă nici un club din Anglia nu se apropie de sumele colosale percepute din sponsorizări de către marile puteri din La Liga. Barcelona e lider mondial, cu 110 milioane euro primite anual de la Nike, iar Real Madrid îi suflă în ceafă cu 108 milioane de la Adidas.

Manchester United şi-a păstrat întreagă sponsorizarea de la Adidas după calificarea în Champions League. Suma uriaşă pe care o primesc diavolii de pe Old Trafford. Foto: The Sun.co.uk

Dar în top 10 al sponsorizărilor în Europa doar cele două forţe ale Spaniei şi Juventus au reuşit să intre în clasament, celelalte şapte poziţii aparţinând cluburilor din Premier League.

Închide ×

FANATIK.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a FANATIK.RO cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Am înțeles