Alegeri 2024

Marcel Ciolacu, prima cursă București-Brașov cu noul tren Coradia Stream. „Deja vorbim de 140 km/h, nu se mai vorbea despre acest lucru, e un început”

Marcel Ciolacu a inaugurat prima călătorie cu trenul Coradia Stream. „Următorii ani nu vor fi despre roşu şi galben, vor fi despre reindustrializare”
20.11.2024 | 16:47
Marcel Ciolacu prima cursa BucurestiBrasov cu noul tren Coradia Stream Deja vorbim de 140 kmh nu se mai vorbea despre acest lucru e un inceput
Marcel Ciolacu a călătorit cu Sorin Grindeanu în primul tren cumpărat de statul român după 22 de ani / Foto: Facebook, Sorin Grindeanu
ADVERTISEMENT

Premierul Marcel Ciolacu a a inaugurat, miercuri, prima cursă cu noul tren cumpărat de la compania Alstom, Coradia Stream, alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Următorii ani nu vor fi despre roşu şi galben, despre stânga şi de dreapta, vor fi despre reindustrializare”, a afirmat Ciolacu în acest context.

Marcel Ciolacu: „Următorii ani vor fi despre reindustrializare”

Marcel Ciolacu, președintele PSD și candidat la alegerile prezidențiale, a călătorit, miercuri, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe ruta inaugurală a primului tren nou cumpărat de statul român după mai bine de două decenii.

ADVERTISEMENT

Este vorba despre o garnitură Coradia Stream, achiziționată de la compania Alstom din Franța, trenul inaugurând cursa București-Brașov. „Este, cred, pentru prima dată după 22 de ani, prima garnitură nouă. Cred că ultima a fost Săgeata albastră, dar era diesel, de această dată vorbim de o garnitură electrică, cu alte cuvinte transport verde, e un program mult mai amplu. Până la sfârşitul anului o să fie livrate şi alte garnituri, este şi constructorul aici. Dar, sincer, este unul dintre subiectele despre care mi-ar fi plăcut să vorbim în această campanie electorală”, a declarat Marcel Ciolacu.

Președintele social-democrat a spus că producerea de trenuri în România reprezintă una din provocările economice în viitorul apropiat. „Următorii ani nu va fi despre roşu şi galben, despre stânga şi de dreapta. Următorii ani vor fi despre securitate şi despre economie şi, mai ales, în România, vor fi despre reindustrializare”, a spus Marcel Ciolacu.

ADVERTISEMENT

„Vorbim de transport verde”

Întârzierea trenurilor de călători este un neajuns care trebuie să dispară, a subliniat premierul, pe fondul creșterii vitezei de deplasare a trenurilor alimentate electric, deci nepoluant, a spus Ciolacu, care a fost întrebat despre mărirea vitezei de deplasare a trenurilor din România, care are una din cele mai mici viteze medii la trenurile de călători.

ADVERTISEMENT

„În primul rând, trenurile nu mai trebuie să aibă întârziere. Pe urmă, în tot acest parcurs, începem modernizarea. Deja vorbim de 140 km/h. Nu se mai vorbea despre acest lucru. E un început. Deja vorbim de trenuri electrice, nu mai vorbim de trenuri diesel, vorbim de transport verde. (…) Vorbim de electrificare din fondul de modernizare de aproape 1.000.000.000 euro, pe tot coridorul sudic, spre Balcani”, a spus Ciolacu.

Urmează alte 37 de trenuri noi

Situția căilor ferate este din cauza faptului „că nu am fost serioși și pentru că l-am avut pe Iohannis vreo zece (…) Şi am avut zece prim-miniştri în zece ani. Câţi miniştri ai Transporturilor? Vreo 12, 13, mai mulţi.Cum să funcţioneze România?”, a întrebat premierul.

ADVERTISEMENT

Sorin Grindeanu a anunțat că și alte 37 de noi trenuri Coradia Stream vor ajunge în România, începând cu anul viitor și până în 2026. „Următoarea garnitură de tren urmează să vină în luna decembrie. Pe parcursul anului 2025, până în ianuarie 2026, deci în 13 luni, urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren. Prima dintre ele va intra tot pe acest traseu spre Braşov, următoarele spre Constanţa şi spre Craiova. Cu cât sosesc mai multe, cu atât vom merge pe distanţe mai îndepărtate, cum ar fi Timişoara. E un prim pas, aşa cum a spus primul-ministru, sper ca anul viitor să avem cât mai multe trenuri noi”, a precizat ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu a mai informat că la ora actuală au fost semnate contracte pentru 130 de trenuri de mare distanță sau scurtă distanță, finanțate cu fonduri europene și cofinanțate de la buget.