Primul-ministru a precizat că problemele care afectează cererea de plată numărul trei sunt: jalonul cu microîntreprinderile, companiile din energie cu selecțiile și, pe transporturi, metroul de la Cluj-Napoca.
Marcel Ciolacu a explicat că, deși o anumită sumă din cererea de plată numărul trei din PNRR va fi reținută pe o perioadă de 6 luni, maximum 8 luni de zile, „pentru a se închide toate lucrurile”, asta nu înseamnă că România va pierde acei bani.
„Sunt ferm convins, cu o anumită sumă din cererea de plată, numărul trei va fi reținută pe o perioadă de șase luni, maximum opt luni, opt luni de zile pentru a se închide toate lucrurile. Exact ce m-ați întrebat dumneavoastră.
Ca să reaprobi printr-o selecție normală, având o altă lege, noile consilii de administrație, procedura durează între 6 și 8 luni. Și atunci, comisia, în funcție de cât ai îndeplinit din jalon, o să rețină o sumă de bani. Asta nu înseamnă că România va pierde acei bani.
În șase-opt luni (România va primi banii n.r.). Asta este negociat. Este mult prea tehnică, dacă nu vă supărați. Eu îmi doresc să fie o sumă cât mai mică din cei … Avem aproape 2,1 miliarde de primit din cererea de plată.
Asta nu înseamnă că România a pierdut acești bani. Cu adevărat, mi-aș dori să fie pe lângă mine cei care au făcut tâmpeniile, dar nu, nu o să-i mai găsiți. Erau experți pe la televizor. Au dispărut.
Să explice de ce au făcut acele tâmpenii, de ce și-au pus, unu, să meargă în consiliul de administrație, iar soția să facă parte din comisia de selecție. Atât i-a dus mintea. Acum nu-i mai vedeți, sunt dispăruți. Eu vă promit că o să rezolv problema și România nu va pierde niciun ban”, a declarat la Bruxelles șeful guvernului.
Marcel Ciolacu a declarat că în PNRR au fost trecute proiecte fanteziste și a dat exemplul proiectului trenurilor cu hidrogen, care nu a putut fi realizat pentru că astfel de trenuri nu există.
„Dar e și normal, fiindcă acelea au fost proiectele trecute în PNRR. Ele au trecut după mintea lor. De aceea facem o renegociere, pentru că acele proiecte nu erau mature. Au trecut proiecte unde nu erau… SF-uri făcute.
Cu adevărat, marea cheltuială pe care au făcut-o a făcut-o domnul Grindeanu. Dacă atât i-a dus capul, ce vrei, vreți să vi-i nominalizez? Vom avea o renegociere. Ministrul își asumă, domnule, acest proiect…
Am avut, nu știu, e ăla cu trenurile cu hidrogen. Ați văzut vreunu în Europa, în lume, vreun tren cu hidrogen? Nu e! A ținut Grindeanu de trei ori licitația. Nu s-a prezentat nimeni. De ce nu s-a prezentat nimeni?
Că nu există niciun tren cu hidrogen. Asta au trecut în PNRR. Normal că acuma domnul ministru Cîciu a cerut că acei bani, 360 de milioane de euro de tren cu hidrogen să-l prindă pentru cofinanțări la autostrăzi”, a mai spus premierul.