În ultima perioadă, tot mai multe dintre marile companii americane aderă la revoluția ”anti-woke”. Acestea au anunțat public că renunță la politicile pentru diversitate.
În urmă cu mai puțin de doi ani, Curtea Supremă a SUA a pus capăt programelor de discriminare pozitivă în universități, într-o nouă răsturnare de situație istorică, la un an după ce a revenit asupra avortului.
După această decizie radicală, tot mai multe mari companii de peste ocean au anunțat că și-au redus în mod drastic programele în favoarea diversității cedând lobby-ului “anti-woke”.
Primele care au renunțat parțial la practicile de ”diversitate, echitate și incluziune” (DEI) au fost Ford, Jack Daniel’s şi supermarketurile Walmart. Această companie din urmă a renunţat în comunicarea sa la acronimul DEI.
Cea mai nouă companie care aderă la această politică este McDonald’s. Gigantul fast-food a anunțat că revine asupra unora dintre practicile sale în favoarea diversității.
La începutul săptămânii, McDonald’s a precizat, într-un comunicat, că renunță la obiectivele sale specifice de diversitate, inclusiv cerința ca furnizorii săi să se angajeze să atingă anumite ținte DEI.
Gigantul a mai punctat că nu va mai participa la sondaje externe care măsoară diversitatea corporativă. McDonald’s și-a schimbat și denumirea echipei de diversitate în ”Echipa Globală de Incluziune”.
”Această schimbare de denumire este mai potrivită pentru McDonald’s, având în vedere valorile noastre legate de incluziune, și se aliniază mai bine cu activitatea acestei echipe”, a declarat McDonald’s în comunicat, conform Antena 3.
Au existat și excepții de la acest trend. Reprezentanții Costco au recunoscut că beneficiile politicilor sale DEI au fost prea mari pentru a renunța la ele. S-a întâmplat asta în ciuda reacțiilor negative din partea acționarilor activiști.
Retailerul de peste ocean a punctat că programul său pentru furnizori s-a concentrat pe extinderea colaborărilor cu afaceri mici și diverse, iar eforturile au ajutat la atragerea și păstrarea angajaților din medii diverse.
”Printre altele, un grup divers de angajați ajută la aducerea de originalitate și creativitate în ofertele noastre de produse, promovând acea ‘vânătoare de comori’ pe care clienții noștri o apreciază”, a declarat compania Costco.