Într-una dintre rarele sale apariții în spațiul public, fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a făcut o serie de dezvăluiri extrem de interesante despre strategia adoptată de rețeaua de socializare înainte de alegerile prezidențiale din SUA din anul 2020.
Prezent la podcastul ”The Joe Rogan Experience”, Mark Zuckerberg (38 de ani) a recunoscut că Facebook a cenzurat un articol controversat despre Hunter Biden, înaintea alegerilor prezidențiale din SUA, câștigate de Joe Biden în fața republicanului Donald Trump.
Zuckerberg a dezvăluit că a luat această decizie pe fondul unei solicitări generale din partea FBI de a restricționa dezinformarea electorală.
Joe Rogan l-a întrebat direct pe fondatorul Facebook cum gestionează subiectele controversate și a dat ca exemplu povestea lui Hunter Biden.
În replică, Zuckerberg a spus: ”În acel context, FBI-ul a venit la noi, mai exact la niște oameni din echipa noastră. Au fost de genul, ‘Hei, doar ca să știi… ar trebui să fii în alertă’”, scrie BBC.
Miliardarul american a mai spus că regretă decizia luată. El a spus: ”Da, e nasol… nimeni nu a putut spune că este falsă (n.r. povestea cu Hunter Biden)…”.
Reamintim că în 2020, înainte de alegerile prezidențiale de peste ocean, New York Post a scris despre existența a zeci de mii de e-mailuri între fiul lui Biden, Hunter, și asociați de afaceri din Ucraina.
Jurnaliștii de investigație americani au susținut că un laptop, abandonat într-un atelier de reparații de Hunter Biden, conținea e-mailuri care includeau detalii despre Hunter care i-a prezentat tatălui său un magnat al energiei ucrainene și aranja o întâlnire.
Toate aceste e-mailuri sugerau că vicepreşedintele de atunci (președintele de azi al SUA) ajuta afacerea fiului său din Ucraina.
Materialul New York Post, bazat pe date exclusive, a fost întâmpinat cu scepticism și cenzurat de rețelele de socializare.
A doua zi după ce Mark Zuckerberg a făcut aceste dezvăluiri la podcastul Joe Rogan, FBI a venit cu o reacție.
Agenția Federală din SUA a spus că poate doar să alerteze o entitate privată cu privire la o potențială amenințare, nu să îi solicite să ia măsuri.
”FBI notifică în mod obișnuit entitățile din sectorul privat din SUA, inclusiv furnizorii de rețele sociale, despre informații privind potențiale amenințări, astfel încât acestea să poată decide cum să se apere mai bine împotriva amenințărilor”, a spus agenția, conform NBCNews.