Ford a încetat în mod oficial, vineri, producția modelului Fiesta, punându-se astfel capăt a 47 de ani de istorie. Ultima maşină a fost construită la uzina din Koln, unde Ford plănuiește să construiască noi vehicule electrice bazate pe arhitectura MEB a Grupului Volkswagen.
Fiesta va fi înlocuită cu un model compact complet electric. Anterior, Ford începuse deja să producă crossover-ul Puma pe platforma Fiesta. În 2024, acest model va primi și o versiune electrică, urmând să fie produs la uzina de la Craiova, alături de modele pe combustibili fosili.
Fiesta a apărut în 1976, ca o alternativă mai ieftină la Ford Escort. În tot acest timp s-au schimbat nu mai puţin de șapte generații ale acestui model, iar producătorul a vândut peste 18 milioane dintre aceste mașini.
Fiesta a intrat pe piaţă cu diverse tipuri de caroserie, de la hatchback şi sedan, până la versiunea break. De asemenea, au existat și modele de curse, pentru Campionatul Mondial de Raliuri.
Cererea de hatchback este în scădere în ultimul timp pentru majoritatea mărcilor și chiar și în segmentul compact, cumpărătorii se îndreaptă către crossover-uri, asta deşi până de curând Ford Fiesta hatchback a fost printre liderii pieței auto europene.
Al doilea motiv pentru abandonarea modelului este introducerea iminentă a noilor standarde de mediu Euro-7. Acestea vor necesita instalarea de echipamente scumpe, ceea ce va duce la o creștere a costului modelelor “de buget”.
Dezvoltarea lor a devenit pur și simplu neprofitabilă și, de asemenea, alți producători de automobile întenţionează să abandoneze, de asemenea, mașinile compacte. Ultimele două Ford Fiesta ieşite de pe linia de asamblare vor fi expuse la muzeu.
Anunţul de vineri, de încetare oficială a producţiei modelului Fiesta, vine într-un context mai larg, în care, din anul 2025, Ford ar putea înceta și producția modelului Focus. De altfel, până în 2030 compania îşi propune să comercializeze doar maşini electrice.
Ford plănuiește să lanseze un total de nouă modele electrice în Europa până anul viitor. Între altele, alături de versiunea electrică a lui Ford Puma, la uzina de la Craiova vor mai fi produse şi modelele E-Transit Courier și E-Tourneo Courier.