O mașină care seamănă izbitor cu Dacia 1300 creează confuzie în rândul oamenilor. Necunoscătorii ar putea crede, la prima vedere, că este vorba despre același model. Totuși, autoturismul are o cu totul altă marcă.
Știai că există o mașină care izbitor de tare cu Dacia 1300? Ei bine, și inspectorii de la Regimul Auto Român din Vrancea au fost luați prin surprindere atunci când un domn s-a prezentat pentru inspecția tehnică cu un astfel de model.
Este vorba, de fapt, de un Renault 12 Sinpar. Un necunoscător care vede mașina pentru prima dată ar pute fi convins că este vorba de celebrul autoturism pe care mai toți românii îl dețineau în urmă cu câteva zeci de ani.
Totuși, există câteva mici detalii care le deosebesc. În primul rând, marca. Dar, pe lângă asta, spre deosebire de Dacia 1300, Renault 12 Sinpar vine la pachet cu tracțiune 4X4, un adevărat lux pentru anul în care a fost produsă.
După cum am menționat anterior, inspectorii RAR s-au mirat când au văzut că trebuie să inspecteze un astfel de autoturism. Mai ales că, proprietarul le-a spus nu doar povestea lui, ci și faptul că nu a mai ieșit pe drumurile patriei de aproape 40 de ani.
„De la distanță ar putea fi confundat ușor cu o Dacia 1300, dar maneta suplimentară de lângă schimbătorul de viteze și inscripția 4×4 spulberă iluzia optică. În fotografii este un Renault 12 Sinpar, fabricat în 1974.
Dacă versiunea break a avut rezultate notabile în Raliul Côte d’Ivoire – Côte d’Azur, versiunea berlină a fost extrem de puțin cunoscută și fabricată într-un număr limitat. Iar unul dintre exemplare a fost cumpărat din Elveția de un român și adus la RAR Vrancea pentru eliberarea CIV.
Vânzătorul susține că automobilul nu a mai fost folosit de aproape 40 de ani. Dar își amintește că vecinii săi se mirau cum poate urca dealurile din localitate fără probleme, fără a ști ce se află sub caroseria mașinii”, au scris cei de la Registrul Auto Român pe Facebook.
Modelul care se aseamănă atât de mult cu Dacia 1300 este versiunea 4×4 a Renault 12 Sinpar. A fost produs în Franța și Spania în anii 1970 de către compania Sinpar. Aceasta s-a specializat în adaptarea mașinilor pentru terenurile accidentate.
Propulsată de un motor cu patru cilindri în linie, cu o capacitate de 1,4 litri sau 1,6 litri și tracțiune integrală, a devenit potrivită pentru militari. Autoturismul a fost folosit și de echipele de salvare, pentru a ajunge în zone în care accesul era îngreunat. În 2023, „geamăna” Daciei este considerată o mașină de colecție și este foarte apreciată de cunoscători, scrie dcnews.com.