Life

Mașina de la Dacia care nu a circulat niciodată în România. Unicul model a fost văzut în Germania

O mașină de la Dacia nu a circulat niciodată în România. Surprinzător, modelul, care de altfel era unic, a fost văzut doar în Germania.
27.05.2023 | 08:11
Masina de la Dacia care nu a circulat niciodata in Romania Unicul model a fost vazut in Germania
Mașina de la Dacia care nu a circulat niciodată în România. Sursă foto: Facebook / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Deși Dacia este o mașină românească, iată că un model unic nu a circulat niciodată în România. Acesta a fost văzut doar în Germania și nu e de mirare, având în vedere caroseria. Despre ce mașină este vorba?

Mașina de la Dacia care nu a circulat niciodată în România

Vorbim depsre un model Dacia 1300 Break. Modelul din anii ’70 a fost transformat în dric, pentru a transporta sicrie ”peste” zidul Berlinului. Se pare că nemților nu le plăceau dubele, așa că au vrut o mașină mai specială.

ADVERTISEMENT

După cum știm prea bine, Zidul Berlinului era practic o barieră de separare între Berlinul Occidental și Republica Democrată Germană. Acesta a fost ridicat în anii 60, primind aprobare de la liderul sovietic Nikita Hrușciov.

A devenit un simbol al Războiului Rece și al tiraniei comuniste, iar acel moment nu va fi uitat cu siguranță. Ce nu știu mulți însă este că, timp de 28 de ani, cât a existat Zidul, existau numeroase puncte de trecere oficială.

ADVERTISEMENT

În acest mod, germanii de vest și occidentalii, dar și germanii democrați, care obțineau un permis corespunzător puteau să treacă pe partea cealaltă. Iar lucrurile erau atât de dure atunci încât inclusiv gunoiul avea nevoie de aprobări speciale pentru a trece.

Ce legătură are asta cu modelul Dacia 1300 Break? Deși pare puțin credibil, povestea este una reală. Pe la mijlocul anilor 70, a apărut în RDG dricul Dacia 1300 Break. Asta în condițiile în care la acea vreme, singurul vehicul utilitar disponibil pe piața din RDG era modelul local de dubă Barkas, cu motor în doi timpi.

ADVERTISEMENT

Cine a venit cu ideea

Berlinul Occidental nu suporta însă dubele Barkas, drept urmare, a dorit o alternativă. Iar România a fost încântată să rezolve problema și a început, în 1973, producția versiunii break pentru Dacia 1300.

Mai apoi, un carosier din localitatea Spremberg, Coachbuilde Neumamn, s-a folosit de furgoneta Dacia 1302 pentru a dezvolta un „Break” mai mare. Acesta avea capacitatea de a transporta un sicriu în condiții optime.

ADVERTISEMENT

Totuși, dricul Dacia realizat de Coachbuilde Neumamn a fost utilizat doar de armată. Acesta era de mare ajutor pentru transporturile mortuare între RDG și RFG, potrivit presei de la acea vreme. Iar cei care văd mașina își dau seama clar ce este.

Partea frontală este identică cu Dacia 1302. Lucrurile se schimbă în spatele mașinii, având în vedere modificările suplimentare făcute. Interesant este însă faptul că această mașină nu a ajuns să circule niciodată în România.

ADVERTISEMENT