Mașina electrică foarte ieftină, cu prețul mai mic de 10.000 de euro, a fost lansată recent pe piața auto. Main este cunoscută ca “mini-Lamborghini” și are mai multe dotări.
Gigantul auto chinez BYD a lansat Seagull Honor Edition, cea mai ieftină mașină electrică. Aceasta concurează cu mai multe modele prezente pe piața auto din lume datorită prețului destul de accesibil.
Modelul costă 69.800 de yuani, adică 9.700 de dolari sau puțin peste 9.050 de euro, fiind cea mai ieftină mașină electrică din China în acest moment.
Vehiculul este exportat și în America de Sud, acolo unde este cunoscut ca Dolphin Mini, în încercarea de a simplifica această gamă, precum și de a crește recunoașterea brandului, întrucât Dolphin se vinde foarte bine în această zonă.
Cu toate că mașina are un preț foarte mic, are numeroase avantaje, cum ar fi o autonomie de 305 km în variantele cele mai simple. Autonomia ajunge la 405 km în cazul nivelului de echipare Flying, care costă 12.000 de dolari, potrivit Tech Radar.
De asemenea, mașina este dotată cu un sistem de infotainment , având un display de 10,1 inchi. Telefonul poate fi conectat cu sistemul Bluetooth, există keyless entry NFC, precum și conectivitate 4G sau senzori de parcare.
Acest model mai este dotat cu cruise control, cameră spate, patru airbag-uri, controlul electronic al stabilității și oglinzi exterioare încălzite, mai precizează sursa citată. Modelul Seagull are un motor electric de 55kW, cu un cuplu de 135Nm.
Mașina mai este cunoscută ca “mini-Lamborghini” întrucât Wolfgang Egger, fostul designer al cunoscutei companii producătoare de mașini sport din Italia, s-a implicat în crearea designului stilului exterior.
Propulsia modelului este de 73 CP și este la același nivel cu cea a mașinilor mici pe benzină, cum ar fi Toyota Aygo X de un litru, dar și alte modele mici de oraș.
BYD încearcă, cu prețurile accesibile pentru aceste modele, să stabilească o egalitate între mașinile electrice și cele pe benzină, astfel încât primele să fie mai ieftine și, în același timp, mai dorite. De altfel, compania atacă și concurența de pe piața mașinilor electrice.
Deși mașinile acestui producător sunt foarte căutate pe piața din China, alte piețe importante privesc cu reticență modelul BYD. În SUA, guvernul încearcă să limiteze importurile auto din China și sunt invocate potențiale amenințări la adresa securității naționale.
Compania concurează cu Tesla, dar și producătorii europeni. La începutul lui 2024, compania lui Elon Musk a redus costurile pentru modelul Y în mare parte din Europa. Acest lucru s-a întâmplat după ce în China au fost reduse prețurile pentru modelul 3, dar și pentru modelul Y.