Google ar putea controla, în viitor, mașinile șoferilor. Acest lucru se va întâmpla în cazul conducătorilor auto periculoși. Cum s-ar putea realiza acest lucru?
O nouă tehnologie a fost patentată de Google prin Waymo, o companie specializată în dezvoltarea soluțiilor de șofat autonom, parte a Alphabet.
Acest software ar utiliza fluxul de informații strânse deja de toți senzorii de pe mașinile moderne. Informațiile ajung la constructori pentru efectuarea diferitelor studii, dar și pentru a fi vândute către terți, precizează Motor1.
În prezent, autoturismele moderne colectează numeroase date despre șoferi și pasagerii lor. Folosind senzorii de la bord, dar și microfoanele și camerele, constructorii de mașini pot afla informații privind pattern-urile comportamentale și de consum ale clienților, detalii care pot fi de mare ajutor.
Din acest motiv, se dă o luptă mare pentru date în ziua de astăzi, iar gigantul Google a venit cu o propunere care ar contribui la sporirea siguranței în trafic.
Ford vrea să utilizeze această tehnologie pentru a le sugera șoferilor reclame prin sistemul de infotainment, însă Google a implementat o tehnologie prin care conducătorii auto sunt avertizați atunci când există un comportament riscant în trafic.
În cazul unor situații de risc maxim, dacă autoturismul permite acest lucru, atunci tehnologia ar permite preluarea controlului mașinii, însă numai temporar.
Între timp, mulți producători sunt criticați că îi “spionează” pe clienți deoarece le vând datele personale fără a fi informați specific despre acest lucru. Au fost luați în vizor producătorii Toyota, Honda, Hyundai și General Motors.
Astfel, vine și întrebarea: cum are de gând Google să-i protejeze pe șoferi cu ajutorul noii tehnologii? În viitor, gigantul ar putea urmări datele colectate de toate sistemele de asistare activă a conducătorului auto. Informațiile ar putea fi analizate pentru a putea fi determinată apariția comportamentelor de condus “aberante”.
Dacă Google vede că șoferul nu se comportă în mod adecvat în trafic, poate să-l avertizeze. Acestea înseamnă, de fapt, avertizări vizuale sau auditive care sunt emise pe ecranele din autoturism sau prin intermediul sistemului audio.
O situație care ar putea fi semnalată ar fi schimbarea benzii fără să semnalizezi au realizarea unui viraj la dreapta fără semnalizare. În aceste cazuri, mașina te va avertiza.
În viitor, ar putea fi predominante SDV-urile (software-defined vehicles). Acestea i-ar putea avertiza și pe alți șoferi că există un conducător auto imprudent în apropiere.
Dacă tehnologia de conducere automată permite acest lucru, Google poate prelua controlul mașinii pentru a opri un șofer imprudent să creeze un dezastru pe drum. Aceasta este, însă, situația cea mai gravă în care tehnologia va interveni într-un astfel de mod.
Până atunci, sistemul vrea să se asigure că toți senzorii și toate camerele funcționează corespunzător. După ce strânge date pe o durată mai mare de timp, software-ul va învăța și stilul de condus al șoferului.
De acolo, sistemul va sesiza unele manevre neobișnuite, dar și situații de urgență. În viitor, o astfel de monitorizare va dubla semnalele existente precum lane-keep assist, care îi avertizează pe șoferi atunci când depășesc delimitările marcate de liniile albe de pe șosea.
Tehnologia este, însă, la nivelul de patent. Aceasta nu va ajunge prea curând la autoturisme. Unele idei rămân la stadiul de patent, tactică folosită de marile companii pentru a se asigura că rivalii nu vor implementa ceva asemănător.
În plus, vor exista și implicări legale în momentul în care sistemul va prelua controlul mașinii șoferului.