News

Măsuri pentru protejarea ucrainenilor. Detaliile despre trafic nu vor mai fi disponibile în aplicația Google Maps  

Google a transmis că a dezactivat informațiile despre traficul din Ucraina. Măsura a fost luată după consultarea cu autoritățile din această țară pentru a asigura siguranța persoanelor din această țară.
28.02.2022 | 11:22
Masuri pentru protejarea ucrainenilor Detaliile despre trafic nu vor mai fi disponibile in aplicatia Google Maps
ADVERTISEMENT

Alphabet, compania care deține Google, a transmis că a decis dezactivarea informațiilor despre traficul rutier și gradul de aglomerare din anumite spații publice ca restaurantele sau magazinele, notează Reuters.

Această decizie a Alphabet fost luată în urma consultărilor dintre oficialii companiei și autoritățile locale din această țară și are ca scop protejarea utilizatorilor din această regiune a lumii.

ADVERTISEMENT

Trebuie făcută precizarea că, în acest moment, pot avea acces la detalii despre trafic doar șoferilor care folosesc funcția de navigare din Google Maps.

Prin modul în care Google Maps colectează informații despre trafic și gradul de aglomerare din spațiile publice, această aplicație poate fi folosită pentru a afla cu relativă ușurință mișcări neobișnuite de persoane sau trupe.

ADVERTISEMENT

După cum explică un profesor al Institutului de Studii Internaționale Middlebury, Google Maps i-a permis să observe deplasarea trupelor rusești de la granița Ucrainei cu câteva ore înainte ca anunțul invaziei să fie făcut.

Aparent, profesorul a explicat că datele aplicației indicau faptul că în acea zonă se formase un “ambuteiaj”.

ADVERTISEMENT

Măsurile luate de companiile private împotriva Rusiei

În ultimele zile, sancțiunile stabilite de statele occidentale au fost dublate de o serie de măsuri stabilite de corporațiile vestice care, într-o formă sau alta operează pe teritoriul Rusiei sau cu entități care au legătură cu această țară.

Mai exact, Alphabet, compania care deține și YouTube, pe lângă Google, a anunțat că sistează accesul instituțiilor media din Rusia în Ucraina. În plus, în contextul acestui război, compania a sistat câștigurile din reclame ale acestora.

ADVERTISEMENT

În plus, după cum au mai transmis reprezentanții Alphabet, compania va monitoriza situația din Ucraina și va depune eforturi pentru a restrânge accesul acestora la utilizatorii din întreaga lume.

Publicitatea este punctul sensibil al presei din Rusia în care și Meta, compania care deține Facebook, a decis să lovească. Astfel, într-un mesaj al Nathaniel Gleicher, unul din reprezentanții de top din cadrul corporației, a transmis că urmează publicarea de reclame și monetizarea pe platformele sale.

O decizie asemănătoare a fost luată și de un alt gigant din domeniul tehnologic, Twitter. Reprezentanții companiei au transmis că au oprit reclamele publicațiilor rusești. În plus, de mai multe luni, utilizatorilor li se atrăgea atenția asupra afilierii acestor publicații.

ADVERTISEMENT