Nemulțumirile medicilor de familie din Timiș i-au făcut să protesteze. Pacienții trebuie să știe că nu vor mai putea fi primiți vineri, 14 februarie. Care sunt problemele întâmpinate de cadrele medicale.
Pacienții trebuie să știe că nu vor mai fi primiți la consultații vineri, 14 februarie, dacă prezintă afecțiuni care nu reprezintă o urgență. Medicii spun că, adesea, oamenii sunt obligați să aștepte ore întregi pe holurile cabinetelor din cauza sistemului informatic ce nu funcționează.
„Nici până la această dată nu s-au remediat problemele de funcţionare ale platformei informatice din asigurările de sănătate, în consecinţă, vineri, 14 februarie 2025, nu se fac consultaţii pentru afecţiunile care nu reprezintă o urgenţă”, a transmis Patronatul Medicilor de Familie din judeţul Timiş, într-un comunicat de presă, de joi.
Încă sunt probleme la sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, care nu este funcțional. În acest sens, medicii spun că sunt puși în situația în care nu pot acorda servicii medicale. În același timp, Patronatul Medicilor de Familie Timiș susține că protestul se desfășoară la nivel național.
„Disfuncţionalităţile grave ale Sistemului Unic Integrat ( SIUI ) cauzează prejudicii atât pacienţilor, cât şi furnizorilor de servicii din asistenţa medicală primară. Din cauza acestor probleme, pacienţii noştri sunt nevoiţi să aştepte ore întregi pe holurile cabinetelor, în contextul epidemiologic actual, sănătatea şi aşa precară a acestora fiind pusă în pericol.
Deşi noi, medicii de familie, nu avem nicio culpă în ceea ce priveşte lipsa de funcţionalitate a SIUI, suportăm consecinţele, fiind puşi în imposibilitate de a acorda servicii medicale către pacienţi”, se mai precizează în comunicat.
De asemenea, cadrele medicale spun că nu pot finaliza rapoartele necesare lunii ianuarie 2025. De asemenea, nu pot confirma calitatea de asigurat a pacienților care se prezintă la cabinet.
„Această stare de fapt afectează grav activitatea medicilor de familie şi îi supun presiunii de a refuza acordarea serviciilor medicale pacienţilor care au nevoie urgent de aceste servicii. În toată ţara, medicii de familie nu pot emite prescripţii medicale întrucât acestora nu li se pot descărca seriile, iar pacienţii sunt privaţi de servicii de asistenţă medicală la care au dreptul.
Răbdarea pacienţilor şi a medicilor de familie a ajuns la limită, întrucât situaţia aceasta se repetă în fiecare lună în perioada raportărilor şi singurii care plătesc sunt pacienţii şi medicii de familie”, mai transmit medicii de familie.
În același timp, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) menționează că, în perioada în care Platforma Informatică din Asigurările de Sănătate (PIAS) nu funcționează, asigurații beneficiază off-line de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare și dispozitive medicale.