Sport

Lewis Hamilton câștigă cursa nebună din Marele Premiu al Toscanei! Cursa a fost întreruptă de două ori din cauza accidentelor. Video

13.09.2020 | 18:46
Lewis Hamilton castiga cursa nebuna din Marele Premiu al Toscanei Cursa a fost intrerupta de doua ori din cauza accidentelor Video
ADVERTISEMENT

Mercedes a dominat calificările și în Marele Premiu al Toscanei, a noua etapă a Campionatului Mondial de Formula 1.

Britanicul Lewis Hamilton și finlandezul Valtteri Bottas au prins o zi de excepție și au acaparat prima linie de start a cursei de duminică de la Mugello.

ADVERTISEMENT

Cei doi au ținut să se revanșeze după ce etapa precedntă, la Monza, în Marele Premiu al Italiei, nu au prins Top 3 spre dezamăgirea fanilor.


UPDATE, 13 septembrie, ora 18:33 / Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu al Toscanei, a noua etapă a Campionatului Mondial de Formula 1.

ADVERTISEMENT

Britanicul de la Mercedes s-a impus după o cursă nebună, încheiată de doar 12 piloți. Au fost mai multe accidente spectaculoase, intrări ale safety-car-ului, iar cursa a fost întreruptă în două rânduri.

Hamilton l-a devansat pe coechipierul său, Valtteri Bottas, și pe Alexander Albon de la reb Bull, aflat pentru prima dată pe podium.

ADVERTISEMENT

Ferrari a încheiat cu ambele monoposturi în puncte: Charles Leclerc – locul 8 și Sebastian Vettel – locul 10.

f1


UPDATE, 13 septembrie, ora 18:15 / Cursa a fost reluată după o pauză de mai bine de 20 de minute. Mai sunt 13 tururi.

ADVERTISEMENT

UPDATE, 13 septembrie, ora 17:56 / Lance Stroll a pierdut controlul monopostului și s-a lovit de violent de parapeți. Monopostul a luat foc, dar pilotul a ieșit în siguranță. Canadianul a fost nevoit să abandoneze în turul 45. Cursa a fost oprită din nou.

str

Top 10: Hamilton, Bottas, Ricciardo, Albon, Perez, Norris, Kvyat, Leclerc, Russel, Vettel.


UPDATE, 13 septembrie, ora 17:41 / Cursa continuă sub acelaași aspect, cu Mercedes la timonă. Primele 10 locuri: Hamilton, Bottas, Ricciardo, Stroll, Albon, Perez, Norris, Kvyat, Russell, Vettel.


UPDATE, 13 septembrie, ora 17:14 / Mercedes domină fără drept de apel cursa și ocupă primele două poziții după 20 de tururi.

Top 10: Hamilton, Bottas, Stroll, Ricciardo, Albon, Perez, Leclerc, Norris, Kvyat, Russell.


UPDATE, 13 septembrie, ora 16:58 / După o pauză de jumătate de oră în care s-a dejagat pista, cursa a fost reluată.


UPDATE, 13 septembrie, ora 16:33 / O nouă serie de accidente a avut loc în turul 7 pe circuitul de la Mugello, iar comisarii de cursă au decis întreruperea pentru moment a Marelui Premiu al Toscanei.

Toți piloții au mers la boxe. Giovonazzi, Sainz, Magnussen și Latifi au abandonat. Doar 14 piloți au mai rămas în cursă: Bottas, Hamilton, Leclerc, Albon, Stroll, Ricciardo, Perez, Norris, Kvyat, Ocon, Russel, Raikkonen, Vettel, Grosjean.


UPDATE, 13 septembrie, ora 16:15 / Startul în Marele Premiu al Toscanei a fost unul extrem de agitat, iar un accident a dus la abandonul lui Max Verstappen.

Safety-car-ul și-a făcut imediat apariția pe pistă, după ce un alt incident a avut loc între Vettel și Sainz. A mai abandonat Pierre Gasly, iar Vettel și Raikkonen au fost nevoiți să treacă pe la standuri.

Primele 10 locuri: Bottas, Hamilton, Leclerc, Albon, Stroll, Ricciardo, Perez, Norris, Kvyat, Ocon.


UPDATE, 13 septembrie, ora 15:10 / Miliardarul Jim Ratcliffe, proprietarul consorţiului Ineos, vrea să cumpere echipa de Formula 1 Mercedes, fiind dispus să achite o sumă de 700 de milioane de lire sterline (756 de milioane de euro).

”Numele Ineos figurează deja pe monoposturile Mercedes şi au un parteneriat tehnologic, deci aceasta este o ieşire plăcută pentru Mercedes”, a declarat Eddie Jordan, fost investitor în F1, conform site-ului motorsport.com.

”Echipa se va numi Ineos, dar va fi condusă în continuare de la fabrica din Brackley, iar Mercedes va păstra o cotă de 30 la sută. Nu va mai fi cunoscută sub numele de Mercedes, iar Toto Wolff, directorul echipei, nu va rămâne în acest post”, a mai spsu Jordan.

O astfel de ieşire bruscă din Marele Circ pentru Mercedes este totuşi puţin probabilă, producătorul german de automobile fiind categoric în ultimele luni că este pe deplin angajat să rămână în F1 ca echipă pentru mulţi ani.

Cu toate acestea, ceea ce nu poate fi exclus este că Ineos şi-a intensificat implicarea la Mercedes prin cumpărarea unor acţiuni, la începutul acestui an, pentru a deveni sponsor major şi partener tehnic.

Mercedes mai trebuie să decidă ce se va întâmpla cu o proporţie de 10% din acţiuni, deţinută de Niki Lauda şi s-ar putea ca Ineos să intervină şi să le cumpere pentru a-şi consolida angajamentul. Mai mult, nu este imposibil ca Mercedes (care deţine 60 la sută din echipă) sau Wolff (care deţine 30 la sută) să îşi vândă, de asemenea, o parte din portofoliul lor.


Știre inițială, 12 septembrie

Calificările în Marele Premiu al Toscanei, dominate de Mercedes

Mercedes și-a făcut bine lecțiile pentru Marele Premiu al Toscanei și și-a propulsat cei doi piloți pe primele două locuri ale grilei de start. Pentru Hamilton este cel de-al 95-lea pole position din carieră, după ce l-a învins la mustață pe Bottas.

În cea de-a doua linie se vor afla piloții Red Bull, olandezul Max Verstappen și Alexander Albon, în timp ce francezul Charles Leclerc a adus un nesperat loc cinci pentru Ferrari la Grand Prix-ul cu numărul 1.000. În schimb, colegul său, Sebastian Vettel a încheiat calificările pe un dezamăgitor loc 14.

Marea decepție a acestor calificări este Pierre Gasly de la AlphaTauri, nimeni altul decât câștigătorul de săptămâna trecută de la Monza. Francezul a fost eliminat încă din Q1 și va pleca mâine din poziția a 16-a.

f1

Începând cu Marele Premiu al Italiei, toate echipele angrenate în Formula 1 sunt obligate să folosească aceleaşi setări pe tot parcursul weekend-ului.

Până acum, constructorii puteau modifica anumite setări care să le permită o putere mai mare în calificări, spre exemplu, pentru a scoate timpi superiori. Dar aceste modificări scad fiabilitatea maşinii şi nu pot fi menţinute pe toată durata unei curse.

Cele mai avantajate de această nouă regulă sunt Honda şi Ferrari care aveau cele mai mici diferenţe de putere între setările de minim şi maxim. De partea cealaltă, Mercedes ar putea fi afectată în calificări, unde nu mai beneficiază de plusul de putere suplimentar.

ADVERTISEMENT