ADVERTISEMENT
News

Metrorex, aproape de insolvență? Ce spune ministrul Cătălin Drulă despre situația companiei

Autor: Adrian Baciu | 05.05.2021 | 22:23
Metrorex, aproape de insolvență? Ce spune ministrul Cătălin Drulă despre situația companiei
Metrorex, aproape de insolvență? Ce spune ministrul Cătălin Drulă despre situația companiei. Sursa foto: Colaj Fanatik

După ce recent a declarat că Metrorex se îndreaptă spre intrarea în insolvență, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a vorbit din nou, miercuri, 5 mai, despre situația grea în care se află compania.

ADVERTISEMENT

În viziunea ministrului USR PLUS, o companie care nu poate aduce venituri ca să-şi acopere cheltuielile intră în insolvenţă, iar la Metrorex există un dezechilibru între venituri şi cheltuielile salariale.

Tot la mijlocul acestei săptămâni, Cătălin Drulă a vorbit pe larg și despre posibila reducere a salariilor de la Metrorex și despre mult discutata scumpire a tichetelor de călătorie în subteran.

Este Metrorex aproape de insolvență? Ce spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă

După ședința de Guvern de miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a avertizat că o companie care nu poate aduce venituri ca să-şi acopere cheltuielile intră în insolvenţă, iar la Metrorex există un dezechilibru între venituri şi cheltuielile salariale.

ADVERTISEMENT

”La Metrorex serviciul cere să fie furnizat zi de zi bucureştenilor. Consiliul de Administraţie şi managementul pe care l-am numit acolo fac eforturi pentru a restructura această companie şi a o aduce în zona de eficienţă. Într-adevăr, la nivelul actual şi la numărul actual de salariaţi, masa salarială nu este sustenabilă în condiţiile de venituri ale companiei.

Salariile sunt undeva la 750 de milioane, iarăşi citez cifre din memorie, iar veniturile cred că sunt până în 200 de milioane, mai ales în această perioadă de pandemie. Dacă ar fi vremuri normale, ar fi 300.

După cum vedeţi, este un dezechilibru destul de mare, compania mai are şi alte costuri. Poate de aici vine întrebarea dumneavoastră că pe undeva trebuie să crape, cum spuneţi. Da, există varianta, bineînţeles, a unei – sau, mă rog, ar fi putut să existe varianta – unei înţelepciuni, mai ales din partea sindicatului, care de altfel s-a ocupat de alte lucruri, după cum ştiţi, de protecţia unor privilegii şi a unor ilegalităţi, cum e cea cu spaţiile comerciale.

ADVERTISEMENT

Până la urmă, o companie care nu îşi poate aduce venituri să-şi acopere cheltuielile intră în insolvenţă. E şi obligatoriu să intre în insolvenţă. Există legi care obligă Consiliul de Administraţie la asta. Eu sper să nu se ajungă acolo şi să putem vorbi de o companie care să aibă cheltuielile salariale într-o zonă sustenabilă”, a spus Drulă, conform Agerpres.

Drulă: ”Scumpirea călătoriei cu metroul nu ar rezolva problemele”

Oficialul Guvernului a mai spus că o eventuală scumpire a călătoriei nu ar rezolva problema. Pe de altă parte, acesta a punctat faptul că există un dezechilibru între prețul biletelor STB la suprafață și cel de la metrou.

ADVERTISEMENT

”Eu am spus şi poate că…în fine, când îţi începi ca om politic propoziţiile cu poate se transformă în certitudine. Am spus că aceasta este o variantă care poate fi luată în considerare. Ar fi vorba doar de o ajustare de tarif în zona decentă, pentru că nu au mai fost mărite, dacă nu mă înşel, din 2016 sau 2015. În zona inflaţiei putem discuta.

Dar, pe de altă parte, ce am mai afirmat, iarăşi, e o reiterare a unei afirmaţii anterioare. Întâi aş vrea să revenim la normalitate, să avem călători şi apoi să discutăm despre zona tarifară. Acesta este valabil pentru toate modurile de transport. Ceea ce am spus este că nu sunt bătute în cuie aceste tarife.

ADVERTISEMENT

Pe de altă parte, în Bucureşti, trebuie să avem grijă, pentru că ele merg împreună cu tarifele de STB. O călătorie la suprafaţă cu STB este 1,3 lei, la metrou este 2,5, deja există un dezechilibru.

Mi-aş dori să avem mulţi pasageri pe metrou întâi şi apoi discutăm ca o posibilă măsură de ajustare, dar în niciun caz nu este suficientă. E mult prea mare dezechilibrul. Deci, aceasta e o contrapondere falsă: creştem cartela şi gata, s-a rezolvat problema. Nu, e mult mai mare discrepanţa dintre cele două”, a mai explicat Drulă

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 837: 32 pagini + CD. Doar 10 lei!