News

Cum va arăta metroul bucureștean după ce toate proiectele vor fi încheiate. Câți bani ne costă lucrările

Cum va arăta metroul bucureștean după ce toate proiectele vor fi încheiate. Capitala trebuie să plătească sute de milioane de euro până la finalizarea lucrărilor
07.12.2021 | 12:40
Cum va arata metroul bucurestean dupa ce toate proiectele vor fi incheiate Cati bani ne costa lucrarile
Cum va arăta metroul bucureștean după ce toate proiectele vor fi finalizate și predate! Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Bucureștiul trebuie să se schimbe din temelii din punct de vedere al transportului. Și, cel puțin pe hârtie, proiectele sunt unele interesante și care vor revoluționa traficul în Capitală. Astfel, pe lângă trenurile metropolitane care vor străbate orașul și metroul se va întinde serios.

Este adevărat că discutăm de proiecte care vor fi încheiate peste ani de zile, dar care, teoretic, sunt aprobate și își așteaptă pașii necesari pentru startul lucrărilor.

ADVERTISEMENT

Cum va arăta metroul din București după ce toate proiectele vor fi încheiate!

Ministerul Transporturilor a fost cel care a pus în dezbatere publică planul investițional pentru infrastructură. În cuprinsul acestuia au apărut și proiectele privind extinderea metroului bucureștean. O extindere care va avea loc pe două căi.

Una dintre ele este reprezentată de construcția unor noi magistrale subterane. Este partea cea mai dificilă și, în mod categoric și cea mai scumpă.

ADVERTISEMENT

Vorbim însă și despre prelungirea celor existente, dar, atenție, la suprafață. În proiect sunt reluate și două proiecte mai vechi, ambele stopate de politicieni. Sorin Oprescu, fostul edil al orașului și Cătălin Drulă, omul care a condus până de curând ministerul Transporturilor au strâmbat din nas pentru câteva oportunități.

Dacă ne raportăm la dezvoltarea noilor magistrale de metrou atunci trebuie să știți că aici sunt incluse și completarea magistralelor existente 2, 3, 4 și 5 și construcția M6, M7 și M8.

ADVERTISEMENT

Cum se va schimba magistrala 2 și până unde trebuie să ajungă

Prima magistrală pentru care s-a stabilit o extensie este M2. Când totul va fi predat la cheie, aceasta se va întinde de la stația Pipera până la Petricani. Mai mult decât atât, întregul tronson se va uni cu magistrala feroviară M800, în viitoarea gară Petricani.

Deși proiectul pare SF situația lui nu este una chiar înfiorătoare, mai ales că, per total, extensia nu va avea nici măcar 2 kilometri în plus și vor fi strict două stații construite.

ADVERTISEMENT

De remarcat încă că potrivit Planului investițional pentru infrastructură M2 va avea și o altă extensie mult mai amplă, una care va pleca din Berceni până la Linia de Centură Sud. Și acest tronson are ca scop final unirea magistralei de inelul feroviar al Bucureștiului, în zona sudică.

Vorbim de mai multe stații după ce autoritățile s-au pus deja de acord pentru extinderea metroului spre comuna Berceni. De altfel, lucrările de la stația Berceni, fosta Depoul IMGB către noua stație Tudor Arghezi au început deja.

Schimbări masive și în zona de nord a Bucureștiului

Cele două magistrale existente deja în nordul Capitalei vor fi extinse serios. M3 se va întinde de la Păcii până la Linia de Centură Vest. Vor fi două noi racorduri importante cu o lungime de aproape 8 kilometri

Racordul Militari-Chiajna va conecta actuala magistrală cu zona Militari Residence din Chiajna și cu Complexul Comercial Militari. De remarcat că întreaga lucrare va merge în paralel cu cea pentru linia de tren ce pleacă din centură către depoul Militari.

Discutăm chiar și despre o stație comună cu inelul feroviar în zona București Vest, după care magistrala se va întinde înspre Militari Residence. Interesant este că aici vor exista două stații în care metroul va ieși la suprafață, Autostrada A1 și Strada Osiei.

De asemenea, racordul Militari-Cartierul Latin din Bragadiru va fi construit paralel cu linia de tren ce pleacă din Depoul Militari către ramura de sud a centurii feroviare. Și în acest caz va exista o stație comună cu trenul și două stații supraterane, la Domnești și în Cartierul Latin

Magistrala 4, magistrala care va străbate Bucureștiul

În ceea ce privește magistrala 4 și extinderea acesteia, autoritățile vor să o ducă până în gara Parc Mogoșoaia, unde va exista şi un nod feroviar.

Totodată, magistrala care pleacă de la Gara de Nord și ajunge până la Străulești va suporta modificări importante. Concret, întregul tronson va fi completat și cu varianta Gara de Nord-Gara Progresu, una care va tăia practic orașul în două, lungimea fiind apreciabilă.

Peste 10 km va avea în total magistrala 4 care va propune și nu mai puțin de 14 stații și un depou în care metrourile se vor putea retrage peste noapte.

Scandal la magistrala 5 de metrou

În cazul magistralei 5 desenul este unul și mai aparte. Vor fi două noi tronsoane, Eroilor-Universitate și Universitate-Pantelimon. Practic, traseul va asigura legătura cartierului Pantelimon cu centrul orașului, dar și cu zona de sud-vest, cartierul Drumul Taberei. 12 stații se vor afla pe lungimea totală a magistralei.

De remarcat că lucrările pe tronsonul Piața Iancului-Pantelimon au fost blocate chiar de Primăria Capitalei.  ”Termenul inițial pentru începerea lucrărilor la tronsonul Iancului-Pantelimon a fost 2016 și nu se poate respecta din cauza lipsei avizelor de circulație și urbanism de la PMB (implicit a autorizației de construire).

Procedurile de avizare au fost stopate de responsabilii municipalității din cauza lucrărilor în curs de modernizare a tramvaiului. Lucrările de metrou au fost blocate pentru moment, fiind amânate după anul 2020”, spuneau oamenii din conducerea Metrorex.

M6, M7, M8, magistralele noi

Magistrala 6 are cel mai apropiat termen de finalizare, 2023. Tronsonul va asigura legătura Aeroportului Otopeni și a zonei de nord a ariei metropolitane la rețeaua de metrou din București și la rețeaua feroviară din România prin Gara de Nord.

Lungimea estimată a Magistralei 6 este de 14 km și va avea un număr de 12 stații. Vă readucem aminte că fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a oprit licitațiile după ce a transmis că nu îi vede rostul proiectului.

Magistrala 7 se va întinde de la Voluntari până la Bragadiru și va avea o lungime de 26 km. Nu mai puțin de 27 stații și două depouri trebuie să conțină lucrarea, una care se va încheia abia în 2037

Magistrala 8, adică un semi-inel care se va întinde de la Sud Crângași până la Dristor 2 va asigura toate relațiile de transfer ale călătorilor între magistralele de metrou, fără ca aceștia să mai fie nevoiți să traverseze prin centrul orașului. Tot 2037 este anul în care lucrarea trebuie predată.

Cât costă megaproiectele de la Metrorex

Dacă vorbim strict despre construirea celor trei magistrale și a unor tronsoane care vor lega rutele între ele, autoritățile au notat în Planul investițional pentru infrastructură că au nevoie de peste 8,3 miliarde de euro.

Nu se termină aici pentru că extinderea magistralelor existente va mai adăuga 900 de milioane de euro la suma totală. Discutăm, așadar, de peste 9 miliarde de euro, fără a fi luate în calcul cheltuielile care apar pe parcurs.

ADVERTISEMENT
Tags: