Mihaela Bilic a dezvăluit de câte lichide are nevoie organismul. Ce se întâmplă dacă bem prea multă apă

Andreea Stanaringa   
în Stiri mondene
08/04/2021, 12:48
Mihaela Bilic a dezvăluit de câte lichide are nevoie organismul. Ce se întâmplă dacă bem prea multă apă
Mihaela Bilic a dezvăluit de câte lichide are nevoie organismul. Ce se întâmplă dacă bem prea multă apă. Sursa foto: unica.ro

Mihaela Bilic a vorbit despre importanța consumului de lichide și ce se poate întâmpla dacă bem prea multă apă. Nutriționistul a precizat că sticla de apă ca atare nu este singura sursă de hidratare pentru organism și că este prezentă în aproape toate alimentele. 

De asemenea, Mihaela Bilic a ținut să sublinieze că necesarul de lichide nu este același pentru fiecare persoană în parte și depinde de mai mulți factori, cum ar fi vârsta, greutatea, înălțimea sau efortul fizic depus în iua respectivă.

Nutriționistul a menționat că nici apa în exces nu este o soluție potrivită, pentru că poate duce la demineralizarea organismului. Iată care sunt informațiile oferite de Mihaela Bilic legate de consumul de lichide.

Mihaela Bilic a dezvăluit de câte lichide are nevoie organismul. Ce se întâmplă dacă bem prea multă apă

Mihaela Bilic precizează că apa este foarte importantă pentru celule și poate fi regăsită în aproape toate alimentele, în afară de ulei, care reprezintă 100% grăsime.

„Apa este necesară pentru celule, prin intermediul ei se face schimbul de substanțe. Fără ea, nu se poate. Nu trebuie apă din sticlă ca atare, pentru că natura a fost extrem de isteață și, pe vremea când nu existau medici nutriționiști, ea a considerat că e nevoie să pună apă în toate alimentele.

Avem apă în fructe și legume peste 90%, apă în lapte 87%, apă în carne și pește 70%. Avem apă în toate produsele alimentare cu excepția uleiului, care este 100% grăsime. O alimentație diversificată aduce o cantitate de apă substanțială, astfel încât nu trebuie să avem sticla de apă de 2 litri de consumat în fiecare zi”,  a declarat Mihaela Bilic la „Vorbește lumea” de la Pro TV.

Legat de cantitatea de apă recomandată zilnic, nutriționistul a precizat că mișcarea, vârsta, greutatea și înălțimea sunt principalii factori de luat în calcul.

„Aici depinde de vârstă, înăltime, greutate, mișcare, de cât de cald e afară. Când este cald, transpirăm și trebuie să consumăm mai mult. Pentru un adult avem o cantitate 1,5-2 l de apă. Dacă ne chinuim să bem de 2-3 mai multă apă într-o zi, rinichii trebuie să scoată excesul de apa, inima să pompeze mai mult, pentru că apă multă însemană un volum de sânge mai mare. Prea multă apă strică.

Când pierdem mai multă apă, fie prin transpirație, fie prin urină, odată cu ea se pierd și sărurile minerale și pute demineraliza organismul excesiv dacă ne chinuim să bem 4-5 litri pe zi.

Fiecare organism va fi nevoit să-și extragă apa din alte produse. Atâta vreme cât apa respectivă nu are calorii, dacă este vorba de ceai, infuzie din plante, apă cu lămâie, cafeaua este și ea o formă de apă, ciorba.

Când este vorba de fresh-uri, sucuri carbogazoase, apă cu fructoză e percepută precum alcoolul. Apa cu fructoză fermentează, se comportă precum paharul cu bere. Frcutele să le mâncăm ca atare, mestecându-le, sau când ne e sete să bem apă, sau varianta de apă neîndulcită.

Dacă vrem să mâncăm mai puțin, să ne săturăm mai repede, beți apă în timpul mesei. Dacă suntem slabi și vrem să ne îngrășăm, ținem apa la distanță, pentru ca volumul stomacului să fie umplut de mâncare, nu de apă”, a continuat Mihaela Bilic.

Închide ×