Life
notix pixel id

Mihaela Bilic dezvăluie cea mai mare greșeală pe care o facem zilnic. De ce ne îngrășăm

19.02.2021 | 18:12
Mihaela Bilic dezvaluie cea mai mare greseala pe care o facem zilnic De ce ne ingrasam
Mihaela Bilic dezvăluie cea mai mare greșeală pe care o facem zilnic. De ce ne îngrășăm. Sursa foto: Facebook.com
ADVERTISEMENT

Nutriționistul Mihaela Bilic a dezvăluit care este cea mai mare greșeală pe care o facem cu toții în fiecare zi și care ne aduce kilograme în plus. Este vorba despre ceva extrem de banal, din cauza căruia ne putem îngrășa destul de repede. 

Recent, Mihaela Bilic a fost invitată în cadrul unei emisiuni și a vorbit despre o greșeală comună a tuturor atunci când ținem o dietă. Chiar dacă înlocuim dulciurile cu migdale, alune și semințe, acestea nu sunt întotdeauna o opțiune atunci când vrem să scăpăm de câteva kilograme.

ADVERTISEMENT

Oleaginoasele trebuie consumate moderat și nu în exces, cu punga, așa cum procedează multe persoane. În plus, pentru a slăbi mai ușor și mai sănătos, trebuie să consumăm mai multă mâncare gătită decât alimente procesate.

Mihaela Bilic dezvăluie cea mai mare greșeală pe care o facem zilnic. De ce ne îngrășăm

Mihaela Bilic a precizat că cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii atunci când vor să slăbească este să mănânce oleaginoase în cantități foarte mari și nu câteva bucăți, așa cum este recomandat. În plus, mâncarea gătită este cea mai bună variantă pentru cei care țin dietă și nu alimentele procesate.

ADVERTISEMENT

„Oamenii mânâncă mai nou migdale, alune, semințe. Toate oleaginoasele acestea sunt considerate super food. Sunt super food, dar ar trebui să mâncăm șapte-zece bucăți. Ori majoritatea persoanelor mănâncă cu punga.

Provocarea mea ar fi: încercați să nu mai mâncați alimente procesate, ci mâncare gătită. Când ai acasă o porție de ciorbă, atunci ai o mâncare gătită ale cărei ingrediente le-ai pus tu în oală și sunt mai aproape de niște ingrediente curate”, a declarat dr. Mihaela Bilic la „Sinteza zilei”, difuzată la Antena 3.

ADVERTISEMENT

Mihaela Bilic dezvăluie cum putem da jos kilogramele acumulate în pandemie

Întrebată de Mihai Gâdea care este motivul pentru care ne îngrășăm și de ce factor depinde acesta, Mihaela Bilic a explicat că trebuie să privim mâncarea în alt mod decât până acum. Din cauza anxietății și neliniștii tindem să mâncăm mai mult, chiar dacă nu ne este foame cu adevărat.

„Cu atât mai puţin în pandemia asta nu trebuie să dăm vina pe mâncare şi să o privim altfel. Dacă nu am fi avut mâncarea câţi dintre noi ne-am fi decompensat din punct de vedere emoţional, psihic, adică nu vedem în mâncare şi acest sprijin ajutor pe care ea ni-l dă.

ADVERTISEMENT

Frica anxietatea, nemulţumirea, nesiguranţa  până şi plicitiseala ne duce instictiv spre mâncare. În relaţia cu mâncarea am rămas la fel de instinctivi, adică mâncare egal stare de bine şi noi mâncam nu doar ca să ne hranim ci ca să ne liniştim”, a mai spus nutriționistul.

ADVERTISEMENT

Totodată, Mihaela Bilic a vorbit despre cum ne putem disciplina în așa fel încât să ne stăpânim senzația de foame. Multe persoane au tendința de a mânca, deși nu a trecut mult timp de la ultima lor masă.

Ritmul meselor. Pe termen lung acest contact cu mâncarea extrem de des ne duce în statutul de copii neînţărcaţi şi, cu cât avem un contact mai apropiat şi mai strâns cu mâncarea cu atât gândul la mancare ne fuge mai des.

Trebuie să ne dorim o relaţie mai rece cu mâncarea pentru că şi aşa este în jurul nostru prezentă pretutindeni. Prin educaţie şi disciplină, să înveţi să nu te mai sperii de senzaţia de foame şi să o laşi să crească pe o scară de la 1 la 10, să ajungă la o intensitate de măcar 6, pentru că altfel mâncatul la foame de nota 2,3 este inutil”, a mai spus aceasta.

Ce spune Mihaela Bilic despre masa de seară

Dr. Mihaela Bilic a vorbit și despre importanța mesei de seară și cum ne poate ajuta aceasta în procesul de slăbire. Contrar convingerilor pe care le au multe persoane legate de această masă, nutriționistul o recomandă ca pe o „recompensă binemeritată”.

„Trebuie să încurajăm masa de seară. Absolut! E o chestiune în primul rând de buget. Trebuie să ne gândim la bugetul nostru caloric, ca la bugetul financiar. Adică, bugetul este al tău şi cum îl cheltuieşti, trebuie să fie spre satisfacţia şi ritmul vieţii tale (…) Faptul că activitatea se prelungeşte mult în noapte, adică organismul îşi cere dreptul lui, pentru că a stat până la ora aia, el a muncit. Masa de seară are şi rolul acesta de a compensa din punct de vedere emoţional toată oboseala, frustrarea, greul care a fost peste zi. Consider că este cea mai importantă.

(…) Plăcerea, satisfacţia, confortul şi echilibrul pe care îl aduce masa de seară, nu o să îl aducă niciodată o masă de prânz, cu atât mai puţin una de dimineaţă când eşti pe fugă. Asta vedem în obiceiurile alimentare ale ţărilor care au făcut din mâncare, nu numai un stil de viaţă, dar ştiu să se bucure de ea: la francezi, la italieni”, a declarat Mihaela Bilic în cadrul aceleiași emisiuni.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria LIFE