Cîmpeanu a vorbit joi despre rezultatele obținute de elevi în acest an la Evaluarea Națională, comparându-le cu cele din anii precedenți.
Ministrul a explicat în mai multe rânduri în aceste zile modalitatea în care au fost concepute subiectele și ce a determinat un număr semnificativ mai scăzut de note de zece la acest examen.
“Îmi doresc ca examenele să fie corectate electronic. Există deja un program-pilot, nu este al Ministrului Educației, sunt colegi cu inițiativă care au demarat un proiect, momentan la nivelul evaluării din clasa a șasea.
Conform acestui proiect, fiecare item trebuie să aibă un cod alocat și, în acest fel, să avem o imagine mai clară asupra a ceea ce a mers bine și ce nu, pentru a vedea ce poți să faci mai bine pe viitor.
Profesorul scanează lucrarea în prezența elevului și aceasta se introduce în acest sistem digitalizat.
Dacă analizezi fiecare item și vezi că elevii au probleme la anumite competențe, poți să vezi unde trebuie să te concentrezi mai bine. Când sunt mulți elevi care au greșit un anumit item, înseamnă că acolo ar trebui să se lucreze mai mult pentru formarea unor competențe.
Dacă tot am introdus acest sistem cu barem fragmentat în care se punctează fiecare răspuns bun, următorul pas ar fi colectarea digitalizată la nivel de item.
Eu aș dori ca anul viitor să facem acest lucru. Tot vorbim de digitalizare, am zis să fac și eu un lucru mărunt, vreau să pilotăm acest proiect, nu am pretenția să aplicăm și la nivel de bacalaureat.
Am dreptul să fiu optimist cu acest program, am băut apă, nu altceva. Cu toate acestea, încă există probleme foarte mari.
Văzând ce erori s-au întâmplat la Evaluarea Națională…nici nu îmi închipuisem ca un coleg profesor se poate gândi la anumite lucruri, va fi foarte greu să implementăm proiectul.
Nu există în fiecare școală din țară un profesor-desemnat care să poată scana lucrările si să aibă un anumit nivel de competențe digitale”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, la Digi24, în cadrul emisiunii moderată de către Cosmin Prelipceanu.