Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat marți seară că trebuie luate măsuri drastice împotriva profesorilor care îi pun pe elevi să scrie după dictare sau să transcrie din manuale.
Daniel David a afirmat că vrea să interzică aceste metode în școli, deoarece nu le aduc elevilor niciun folos în ceea ce privește dezvoltarea culturii, abilităților practice sau a valorilor pe care ei ar trebui să le deprindă.
Noul ministru al Educației a subliniat că una dintre marile probleme ale educație nu este legată de conținut, ci de modul în care este predată materia în unitățile de învățământ de la noi.
”În ceea ce priveşte metoda de predare, am şi spus, la un moment dat, caut o modalitate prin care, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral, formula aia pe care o ştim mulţi dintre noi: stai jos şi scrie după dictare conţinuturi care există în manual sau altundeva, cumva să interzicem această metodă.
Este efectiv detrimentală. În acest fel, noi nu reuşim să transferăm acele competenţe despre care am discutat, adică cultură, activitate practică şi valori”, a declarat Daniel David la Digi 24.
De asemenea, oficialul este de părere că preluarea unor texte din manuale sau după dictare nu reprezintă un transfer de competențe.
Mai mult, el a ținut să precizeze că în situațiile precum cele întâlnite în unele licee din țară, în care elevii sunt puși de către profesori să transcrie textele din manuale ”măsura trebuie să fie drastică”.
”Pe lângă training-uri pentru metode moderne, efectiv o astfel de practică. Repet, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral sau că poate vrei să antrenezi, nu ştiu, scrisul după preluarea unor texte din manuale, dar când nu ai această idee, ci consideri că prin această metodă tu transferi competenţe şi cunoaştere, acea metodă, în acest moment, ar trebui interzisă”, a mai spus Daniel David.
Totodată, el consideră că un manual cu adevărat bun este acela pe care un copil îl deschide de curiozitate și citește lecțiile înainte.
”Suportul legat de manuale nu este foarte atractiv. Eu am şi spus, de exemplu, că un manual bun ar fi un manual în care, dacă ai un manual despre democraţie, de exemplu, sau practici democratice şi eşti la lecţia a doua, un manual bun va fi când copilul, de curiozitate, citeşte lecţiile înainte. Ăla e un manual bun. Nu suntem acolo”, a conchis noul ministru al Educației.