O altă măsură ar fi îmbunătățirea infrastructurii rutiere (marcaje rutiere, reconfigurări de intersecții etc.), a comportamentului conducătorilor auto, prin implementarea de politici publice care să stimuleze conducerea preventivă, precum și a relației dintre părțile implicate în gestionarea contractelor RCA, în special asigurători și unități reparatoare.
Potrivit Profit.ro, datele obținute de publicație indică inclusiv un set de propuneri avansate acum pentru creșterea gradului de cuprindere în asigurări RCA, precum implementarea unui sistem informatic care să depisteze, prin intermediul informațiilor furnizate de camere video, autovehiculele care circulă fără o poliță RCA valabilă.
Sistemul are în vedere interconectarea bazelor de date ale Ministerului de Interne și ale Ministerului Transporturilor.
O altă măsură aflată în analiză este implementarea unui sistem de punctaj pentru fiecare leziune și suferință provocate de un accident auto.
Se apreciază că implementarea unui astfel de sistem poate crea un punct de referință pentru instanțele de judecată, în cazul acordării despăgubirilor morale pentru vătămări corporale și deces, și o predictibilitate mai mare pentru societățile de asigurare în ceea ce privește fundamentarea tarifelor.
Potrivit aceleiași surse, mai este avută în vedere și completarea unui proiect de OUG pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, cu definiția noțiunii de mandatar și de conflict de interese, alături de introducerea unui preț de referință (cu caracter orientativ).
Acesta este definit ca fiind prețul mediu practicat de către unitățile specializate autorizate pentru manoperă în cazul efectuării reparațiilor de vehicule sau, în cazul înlocuirii temporare a vehiculului avariat sau a despăgubirii pentru lipsă de folosință, prețul mediu practicat pe piață de operatorii economici care desfășoară activități de închirieri autovehicule fără șofer cu plata anticipată a prestației contractate.
Segmentul RCA are o pondere mai mare de 30% din veniturile industriei asigurărilor, care în primele 9 luni s-au apropiat de 10 miliarde de lei.
Piața RCA din România a fost zguduită în acest an de falimentul City Insurance, retragerea Uniqa Asigurări și, cel mai recent, amenda record primită de noul lider al pieței, Euroins.