O spun vânzătorii, care dau vina pe producători și furnizori pentru întreaga situație. Războiul din Ucraina a devenit alibi pentru toată lumea ca să mărească prețurile, deși situația nu e pe deplin justificată.
Principala scuză folosită pentru scumpiri e creșterea prețului materiilor prime, însă această creștere nu justifică nivelul prețurilor la care au ajuns alimentele, conform celor implicați în această situație.
Conform România TV, retailerii vorbesc deschis despre ”speculă” și susțin că producătorii profită de această situație pentru a majora prețurile nejustificat.
Întrebarea, retorică, pusă de toată lumea e ce se va întâmpla când Europa va fi lovită cu adevărat de o criză, care momentan nu este o realitate aplicabilă.
”Unele materii prime nu au nicio treabă cu războiul din Ucraina, eu zic că este o speculă generalizată“, a transmis Ioan Stânea, fondatorul Pan Food, jucător important de pe piața locală de dulciuri. Cu toate acestea, producătorii dau la rândul lor vina pe vânzători și spun că această creștere este justificată.
În cazul de față, producătorul de dulciuri a majorat prețurile cu ”doar” 25%, în condițiile în care materia primă are un preț dublu sau triplu.
”Am avut probleme cu retailerii în sensul în care ei nu au acceptat scumpiri“, a adăugat Ioan Stânea, conform sursei citate. Retailerii nu acceptă aceste scumpiri pentru că buzunarul românilor nu poate suporta acest val de scumpiri constante și semnificative.
Andrei Bica, CFO al lanțului de magazine Profi, vorbește despre o ”luptă” constantă cu furnizorii, care vor să majoreze prețurile într-un ritm greu de controlat. Aceștia ar încerca să ”capitalizeze” acum pentru că se tem că în viitor materiile prime se vor scumpi și mai mult sau vor fi inexistente.
”Anul acesta a fost unul interesant pentru business. Am început 2022 cu restricţii încă în vigoare, legate de pandemia de COVID-19, restricţii pe care noi nu le prinsesem în buget pentru că speram că nu vor mai fi active“, a concluzionat Andrei Bica, CFO al Profi, conform Ziarul Financiar.