News

Motivul pentru care magistrala de metrou până la Aeroportul Otopeni mai așteaptă. Drulă: „Sunt niște semne de întrebare”

19.02.2021 | 16:38
Motivul pentru care magistrala de metrou pana la Aeroportul Otopeni mai asteapta Drula Sunt niste semne de intrebare
ADVERTISEMENT

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a dezvăluit motivele care au stat la baza deciziei de a reevalua Magistrala 6 până la aeroportul Otopeni. Potrivit spuselor sale, este adusă în discuție fezabilitatea proiectului, în condițiile în care metroul ar ajunge la Gara de Nord în aproximativ 35 de minute, după 14 opriri și nu ar face legătura cu viitorul terminal.

În schimb, o călătorie cu trenul de la Aeroportul Otopeni până la Gara de Nord durează doar 24 de minute, iar în sens opus se poate ajunge la destinație chiar mai repede, în maxim 20 de minute. „În București sunt nevoi foarte mari de metrou pe niște magistrale care ar avea o încărcare poate și de zece ori mai mare, cum sunt M5 și M4”, susține oficialul.

ADVERTISEMENT

Comisia Europeană a aprobat în 2019 alocarea a peste 517 milioane de euro pentru construcția liniei de metrou 6 (stațiile 1 Mai – Tokyo), în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare. Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de șase kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri.

De ce nu este fezabilă magistrala de metrou până la Aeroportul Otopeni

M6 se face. Se va face cel puțin până la Sectorul 1, faza 1 până la Băneasa. Despre sectorul care vine de la Băneasa până la aeroport suntem într-un proces de reevaluare la nivelul ministerului, pentru că trebuie să vedem exact fezabilitatea proiectului, dacă forma este cea mai bună.

ADVERTISEMENT

Vom avea un terminal care va prelua, conform studiului de fezabilitate din 2008, întreg traficul aeroportului, va fi undeva la trei kilometri în partea cealaltă a pistelor, iar metroul, așa cum e proiectat, nu se leagă acel terminal.

În momentul în care face 20 de minute, metroul, așa cum e proiectat, face 35 de minute și s-ar opri de 14 ori și nu s-ar lega de noul terminal.

ADVERTISEMENT

Sunt niște semne de întrebare în legătură cu această investiție, pe care le reevaluăm. Iar în București sunt nevoi foarte mari de metrou pe niște magistrale care ar avea o încărcare poate și de zece ori mai mare, cum sunt M5 și M4”, a declarat ministrul Cătălin Drulă.

„Comisia Europeană a refuzat finanțarea acestei acțiuni”

Nu este prima dată când ministrul pune sub semnul întrebării utilitatea magistralei de metrou spre Aeroportul Otopeni. La începutul anului, acesta susținea că UE a refuzat finanțarea, astfel că proiectul poate continua doar cu bani de la bugetul de stat.

ADVERTISEMENT

Viziunea care există în acest moment în minister și care există de cinci ani este că vii din călătoria ta frumos cu bagajul, ajungi la noul terminal, o investiție de 800 de milioane de euro, iei un autobuz prin interiorul aeroportului.

Mergi 3 kilometri, treci prin fosta clădire, probabil că trebuie să o străbați, care va rămâne o clădire administrativă probabil sau pentru zboruri VIP sau altfel de operațiuni restrânse, cobori într-o stație de metrou și mergi 35 de minute oprindu-te de 14 ori până ajungi la Gara de Nord.

 M6 de la Băneasa la Otopeni – eu cred că trebuie să ne uităm foarte serios la el. Comisia Europeană a refuzat finanțarea acestei secțiuni și cred că acele resurse trebuie redirecționate în altă parte din rețeaua de metrou”, spunea Cătălin Drulă.

ADVERTISEMENT
Tags: