Nava românească menită să dezvolte puternic din punct de vedere turistic zona Galațiului, prin croaziere pe Dunăre, a devenit o ruină. Cauzele care au dus la această situație tristă.
Povestea navei Pânzarul Moldovenesc are ca punct de pornire anul 2004. În urmă cu exact două decenii, în Galați a avut loc un eveniment grandios: lansarea la apă a Pânzarului Moldovenesc.
Nava se voia a fi o o replică a corăbiilor din flota lui Ștefan cel Mare. S-au investit circa 600.000 de lei în acest proiect, care trebuia să devină un simbol al orașului și un punct de atracție turistică.
Planul era ca ambarcațiunea să navigheze pe apele Dunării și să facă croaziere pentru turiștii ajunși în zonă. Din păcate, ca în foarte multe situații, Pânzarul a ajuns să putrezească la propriu pe malul Dunării.
Ulterior, vaporul a mai fost scos pe apă la Zilele Marinei din anii 2005 și 2006. Ba chiar a trecut de un set de probe pe Marea Neagră. Cu toate acestea, pânzarul nu a devenit niciodată sursa de venituri pe care o anticipau autoritățile locale Galați.
Treptat, cu trecerea anilor, lipsa de interes și o serie de incidente au degradat structura pânzarului. În vara lui 2009, nava a fost preluată direct în subordinea Consiliului Județean.
A primit 60.000 de lei pentru reparații. Degeaba însă. În 2011, o mașină de gunoi lovea Pânzarul aflat pe uscat. Îi era afectată o parte din structură. Cârpit în cel mai pur stil românesc, Pânzarul Moldovenesc avea, pe 15 august 2011, de Ziua Marinei, ultima sa apariție pe apă.
De-a lungul ultimilor 20 de ani, în nava simbol de la malul Dunării s-a investit echivalentul a trei sferturi de milion de euro. Cu toate acestea, Pânzarul putrezește pur și simplu pe uscat.
Incapabile să facă ceva, autoritățile locale au pasat mereu trista corabie dintr-o parte în alta. De la un an la altul, din vas au dispărut sistemul GPS, radarul și sonarul. În plus, în instalația de răcire a motorului lăsată neprotejată, a intrat apă. În 2024, ruina vasului care trebuia să facă croaziere pe Dunăre se află abandonată într-un colț al șantierului naval Galați, notează Europa Liberă.