După mai mulți ani în care a respins total ideea introducerii de reclame, șeful Netflix și-a schimbat total poziția și anunță că ”într-un an sau doi” platforma ar putea opta pentru această soluție.
În ultimii ani, cofondatorul și CEO-ul Netflix, Reed Hastings, s-a opus total ideii ca platforma să conțină produse publicitare. Între timp, situația financiară tot mai proastă împinge la soluții extreme.
Într-o conferință de presă susținută marți, 19 aprilie, Hastings a recunoscut în sfârșit ceea ce majoritatea experților din afara companiei o spun de ani de zile: pentru a continua să crească, compania va trebui să încorporeze reclame.
”O modalitate de avea prețuri mai mici este publicitatea. Cei care au urmărit Netflix știu că am fost împotriva reclamei și un mare fan al simplității abonamentului.
Încercăm să ne dăm seama în următorul an sau doi despre evoluția lucrurilor. Gândiți-vă la noi ca fiind destul de deschiși să oferim prețuri și mai mici, iar publicitatea ar juca un rol important”, a spus CEO-ul Netflix, conform Deadline.com.
Dacă planul legat de publicitate va fi pus în aplicare, Netflix va oferi la un moment dat prețuri mai mici pentru abonamentele sale.
În această săptămână, Netflix a raportat prima sa scădere a numărului de abonați la nivel mondial din 2011 încoace. Conducerea companiei a dat vina pe concurență, exprimând o îngrijorare cu privire la piața mult mai aglomerată acum decât în 2011.
Cu 221,6 milioane de abonați la nivel mondial, Netflix continuă să fie lider în domeniu, dar creșterea acestui număr s-a redus semnificativ. O majorare recentă a prețului în SUA și Canada a făcut ca Netflix să fie cel mai scump player de streaming de pe piață. Acest statut l-ar putea face vulnerabil în fața rivalilor mai ieftini.
Șeful Netflix a mai precizat că, pentru un preț anume, opțiunile fără reclame vor rămâne în vigoare și după implementarea noului plan.