O nouă schimbare la Netflix. Reprezentanții platformei de streaming au anunțat că o vor implementa în zilele următoare. Este vorba despre o funcție foarte importantă, cu efect asupra tuturor abonaților, printre care și cei români.
Noua modificare a celor de la Netflix are legătură cu algoritmii de funcționare a platformei, mai exact cu preferințele utilizatorilor despre ceea ce își doresc să vizualizeze. Odată cu eliminarea vechiului ”buton”, abonații își vor selecta diferit conținutul.
Concret, Netflix va scoate din platformă funcția ”Match”, care este tradusă drept ”Concordanță” de către versiunea în limba română a paginii oficiale a Netflix din țara noastră. Funcția Match îi ajuta pe milioanele de abonați să își găsească filme, seriale, documentare similare cu istoricul de vizionare.
De asemenea, Match ținea cont și de reacțiile utilizatorilor, adică de butoanele pe care le găsim și pe rețelele de socializare: ”Îmi place”, ”Nu mi-a plăcut” sau ”Ador”. Totodată, lua în calcul și obiceiurile de vizionare, evaluate ca apropiate de preferințe
”Datele, algoritmii și sistemele de calcul se complementează reciproc pentru a genera continuu noi recomandări, creând astfel o experiență unică de care să te bucuri”, apare pe site-ul oficial al Netflix în legătură cu funcționalitatea introdusă în anul 2021.
Chiar dacă dispare Match, preferințele abonaților vor fi analizate altfel. Se va pune accent pe cuvintele cheie, care vor fi afișate în partea de jos a casetei care se va deschide pentru un film, serial, documentar, lungmetraj sau oricare alt tip de conținut, a declarat un reprezentant al companiei pentru IndieWire.
Potrivit New York Times, la Netflix sunt angajați în jur de 30 de oameni care se ocupă de crearea/monitorizarea tagurilor. Unul dintre salariații platformei a mărturisit acest lucru, precizând și că personalul în cauză dispune de un contract cu normă întreagă, adică de 8 sau 9 ore.
”Imaginați-vă reviste care nu au linii de text pe copertă și ar avea doar fotografii pe ele. Tag-urile joacă un rol la fel de important precum o linie de text în acea decizie ‘ah, asta e pentru mine’, luată într-o clipită”, a spus pentru sursa menționată Allan Donald, directorul răspunzător de produsele Netflix.
Totodată, Eunice Kim, care este director executiv pentru produsele Netflix, a transmis la rândul său că, în cazul în care un abonat nu va apăsa pe ”play” în primele 53 de secunde din clipa când îi apare un trailer al unei producții, vor mai fi apoi slabe șanse să-i mai apară sugestia și data viitoare.