Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost marcat de meciul de fotbal dintre România și Belgia. Așa cum era de așteptat, evenimentul sportiv s-a numărat printre subiectele principale discutate în mediul online de internauți.
Informat.ro prezintă o analiză a meciului dintre România și Belgia, realizată prin softul NewsVibe. Datele monitorizate evidențiază atenția mediatică, dar și reacțiile românilor privind evenimentul sportiv al acestui weekend.
Conform sursei citate, în cursul zilei de sâmbătă, 77 la sută din conversația despre Euro 2024 a fost despre meciul momentului, dintre România și Belgia. Cel mai mare interes s-a constatat în ziua evenimentului sportiv.
Așa cum se întâmplă în cazul evenimentelor sportive, după finalul partidei s-a observat o ușoară scădere a interesului. „Acest model este tipic pentru evenimentele sportive, unde anticipația și discuțiile post-meci conduc dinamica atenției publice”, arată Informat.ro.
Totodată, românii au fost mai interesați să caute informații despre meciul cu Belgia decât cel cu Ucraina. Cel mai probabil, acest lucru s-a întâmplat în contextul victoriei României în primul meci, „rezultat pozitiv și ușor neașteptat”. Prin urmare, interesul publicului pentru următorul meci, cel cu Belgia, a crescut.
Topul cuvintelor cheie menționate în discuțiile online au fost „România”, „Belgia”, „Ucraina”, „UEFA”, și „Gheorghe Hagi”. Numele acestuia a apărut, probabil, în știri ca referință sau în comparații pentru prestațiile actuale, menționează Informat. Și numele antrenorului Edi Iordănescu este printre cuvintele cheie folosite în discuțiile online.
Observăm că FANATIK se află în topul surselor media predominante, alături de ProSport și Digi Sport. Analiza arată că cele trei surse au fost cele mai active în „raportarea și comentarea meciului, indicând o dominație clară pentru sursele sportive dedicate în cadrul reflectării acestui subiect”.
De altfel, publicațiile media cu public de dreapta, precum Digi 24, au tratat subiectul meciului mai mult decât cele cu public conservator, cum ar fi Antena 3.
Sursa citată prezintă și o analiză a emoji-urilor utilizate în comentariile și postările care au avut legătură cu meciul dintre România și Belgia. Printre cele mai folosite au fost inimile albastre și galbene, pentru a arăta suportul pentru echipa națională, dar și flăcările sau mingile de fotbal.
În topul hashtag-urilor se află „#fotbal”, „#RomaniaBelgia”, „#UEFAEuro” și „#EuropeanFootball”. Informat.ro precizează că Fanatik a avut o activitate mult mai bună în utilizarea hashtags relevante și bine grupate în mențiuni.
Dacă vorbim de activitatea regională se observă un interes ridicat, pentru partida de meci, în întreaga țară, mai ales în marile orașe. După media naționale din Capitală, centrul de interes pentru sursele locale este Clujul, dar și Constanța, Timiș, Iași.