Sport

Neymar, o adevărată mină de aur pentru Puma: “Este probabil cea mai bună investiție făcută vreodată”

Brazilianul Neymar a semnat un contract de sponsorizare cu Puma în toamna lui 2020. De atunci, vânzările companiei germane de echipament sportiv au crescut impresionant.
03.12.2021 | 12:13
Neymar o adevarata mina de aur pentru Puma Este probabil cea mai buna investitie facuta vreodata
Contractul dintre Neymar şi Puma a devenit extrem de profitabil pentru ambele părţi
ADVERTISEMENT

În septembrie 2020, compania germană de echipament sportiv Puma dădea lovitura după semnarea unui contract de reprezentare cu Neymar. Înțelegerea a fost cu atât mai surprinzătoare cu cât starul brazilian al lui Paris Saint-Germain fusese sponsorizat timp de 15 ani de americanii de la Nike și sunt foarte rare cazurile când un sportiv de top își schimbă furnizorul de echipament în timpul carierei, mai ales după o legătură de cel puțin un deceniu.

Impactul a fost imediat, atât din punct de vedere al imaginii, dar mai ales pe plan financiar. Pentru a obține semnătura lui Neymar, Puma i-a oferit aproape 20 de milioane de euro anual, conform specialiștilor întrucât suma oficială nu a fost dezvăluită.

ADVERTISEMENT

Acesta este cel mai mare contract oferit vreodată de firma germană unui jucător de fotbal, în condițiile în care multiplul campion olimpic de atletism Usain Bolt primise nouă milioane de euro la prelungirea contractului în 2010.

Ghetele purtate de Neymar, vândute de zece ori mai bine decât modelul anterior

Propunerea financiară generoasă a șocat prin proporțiile sale, mai ales în contextul în care Puma suferise o scădere considerabilă a cifrei de afaceri în primul an de pandemie, de aproximativ 300 de milioane de euro.

ADVERTISEMENT

Dar efortul a meritat din plin, după cum afirmă chiar Bjorn Gulden, directorul general al companiei: “Este probabil cea mai bună investiție pe care am făcut-o vreodată”.

Asta s-a văzut cel mai bine în luna ianuarie a acestui an, la doar patru luni după parafarea acordului dintre Neymar și Puma, când modelul de ghete de fotbal Future Z, purtat și promovat de brazilian, a fost vândut de zece ori mai bine decât precedentul, Future.

ADVERTISEMENT

De la Rihanna, nimeni nu a mai avut un asemenea impact pentru Puma precum Neymar

Asocierea imaginii cu vedeta lui PSG a ajutat din plin și la dezvoltarea notorietății mărcii în Brazilia, țara cel mai bine reprezentată în rândul urmăritorilor de pe Instagram ai contului oficial al companiei germane, Puma Football.

“Sunt foarte mulți tineri fotbaliști care acum vor să semneze cu Puma datorită lui. De la colaborarea cu Rihanna, inițiată în 2015, nimeni nu a mai avut un asemenea impact”, a spus și Clement Lacour, responsabilul Proiectului Neymar din cadrul Puma.

ADVERTISEMENT

În ultimele două sezoane, firma germană de echipament sportiv a obținut semnătura altor doi fotbaliști de top: Kingsley Coman și Raphael Varane. Totodată, procentul jucătorilor din Ligue 1 reprezentați de Puma s-a triplat față de situația din urmă cu trei ani: de la 7 la sută la 21%.

Lipsa trofeelor majore nu a putut opri boom-ul economic al celor de la Puma

Recent, șeful Puma a anunțat că marca pe care o reprezintă are potențialul de a-și dubla chiar cifra de afaceri, de la cinci miliarde de euro la 10 miliarde anual, pe termen mediu sau lung. Ca o recompensă pentru toate aceste beneficii aduse, compania teutonă îl alintă pe Neymar prin confecționarea unor colecții lifestyle dedicate, în care se regăsesc elemente din locurile unde a crescut, Santos și Sao Vicente.

Iar efectul Neymar s-a făcut simțit atât de puternic în condițiile unui sezon mai puțin reușit din punct de vedere sportiv al brazilianului, care a cucerit doar Cupa Franței și a pierdut titlul în Ligue 1 cu PSG și finala Copei America în fața Argentinei.

Și este de așteptat ca sud-americanul să aibă un impact major și în continuare chiar dacă nu va mai putea juca până la începutul anului viitor, după accidentarea suferită în meciul cu Saint-Etienne, câștigat de parizieni cu 2-1.

ADVERTISEMENT