Nicușor Dan, primarul ales al Capitalei, a afirmat, într-un interviu pentru HotNews, că nu va merge cu mașina de serviciu pentru a ajunge la muncă, ci va folosi mijloacele de transport în comun. El vrea să recurgă la mașina de serviciu doar în cazul deplasării de la primărie la evenimentele oficiale.
„Nu o să folosesc mașina în fiecare zi, locuiesc destul de aproapte. Merg cu 117 și puțin pe jos, cred că ăsta o să fie traseul pe care îl urmez, dar dacă mergi la o ambasadă sau ceva de genul ăsta e util să iau o mașină ca să nu caut loc de parcare”, a spus Nicușor Dan.
Practic, primarul ar urma să ia autobuzul de acasă până la Piața Sfânta Vineri și de acolo să meargă pe jos până la sediul primăriei de pe Bulevardul Elisabeta.
El a adăugat că mașina de protocol a primăriei va fi utilizată în comun cu alți reprezentanți ai municipalității.
În ce privește planurile sale ca pentru transportul în comun în București, Nicușor Dan a precizat că, pe termen scurt, acestea sunt legate de reconfigurarea unor rute de troleibuz. „Unele se opresc nejustifiat în mijlocul orașului și vrem (…) să avem în stații harta transportului și să avem un orar realist, pe care să te poți baza”, a spus viitorul edil al Capitalei.
Alte soluții pe termen scurt vizează extinderea liniilor unice pentru mijloacele de transport ale STB pe bulevardul Iuliu Manie și pe traseul de pe Calea Moșilor al tramvaiului 21.
„Pe termen mediu, în acest mandat, trebuie să mărim cantitatea de transport public, cu metrou de suprafață și reabilitatea a 50 de km de linie de tramvai pentru care avem bani europeni. Tot bani europeni vom folosi pentru construirea a 15 mari parcări la marginea Bucureștiului”, a spus Nicușor Dan.
Liniile de tramvai care vor trece prin Piața Unirii ar urma să aibă trasee către toate cele patru puncte cardinale din Capitală.
De asemenea, ar urma să fie realizați 135 kilometri de piste de biciclete în patru ani. „Cea mai mare parte sunt deja în planul de mobilitate urbană durabilă și poți lua bani europeni pentru ele”, a menționat Nicușor Dan.
În ce privește parcara mașinilor, ar urma ca în doi ani Capitala să aibă un regulament unic de parcare. „Vom reglementa parcarea în cartiere unde teroretic parcarea este nelegală, astfel încât să avem o folosire rezonabilă a spațiului public pentru parcare. Trebuie să extindem parcarea cu plată în zona centrală precum în zona Unirii. mai avem și 50.000-60.000 de mașini abandonate pe care trebuie să le ridicăm”, a conchis Nicușor Dan.