Noi detalii în cazul tragediei din Pakistan! Greșeli în lanț au dus la prăbușirea avionului cu aproape 100 de pasageri

Bogdan Solomon   
în HotNews
24/06/2020, 17:04
Noi detalii în cazul tragediei din Pakistan! Greșeli în lanț au dus la prăbușirea avionului cu aproape 100 de pasageri
Ancheta în cazul prăbușirii avionului din Pakistan a scos la iveală greșeli în lanț din partea piloților. Sursa foto: Agerpres

Investigația lansată în urma prăbușirii unui avion Pakistan International Airlines PK 8303 într-o zonă aglomerată din capitala Karachi, eveniment soldat cu moartea a 97 de persoane aflate la bord, scoate la iveală o serie de abateri ale piloților.

Potrivit ministrului federal al Aviației, Ghulam Sarwar Khan, aceștia nu doar că efectuaseră în mod eronat anumite proceduri, dar erau lipsiți de concentrare din cauza pandemiei de coronavirus. În raportul anchetatorilor se arată că atât oficialii Autorității Aviatice Civile, echipajul din cabină, personalul din turnul de control, cât și controlorul de trafic aerian, au comis greșeli în lanț, provocând astfel atât accidentul, cât și urmările sale.

Aeronava efectua o cursă internă între Lahore și Karachi, moment în care s-a prăbușit în apropierea aeroportului Jinnah din capitală, pe 22 mai 2020. Deși la bord au existat 99 de persoane, doar două au reușit să scape cu viață în urma impactului puternic.

A ieșit la iveală raportul anchetatorilor în cazul prăbușirii avionului din Pakistan. Piloții, vinovați pentru tragedie

Concret, se pare că aparatul de zbor avea viteză prea mare la prima tentativă de aterizare, iar apoi a survolat timp de 17 minute până ca piloții să încerce o a doua aterizare. În acest interval, ambele motoare ale aeronavei s-au oprit, susțin anchetatorii.

De asemenea, turnul de control nu a fost anunțat de blocarea trenului de aterizate înaintea celei de-a doua tentative, care, de altfel, a dus la prăbușirea avionului. Raportul concluzionează că încercarea de aterizare în acel moment a fost o eroare din partea piloților.

A existat neglijență de ambele părți. Pilotul a ignorat instrucțiunile controlorilor aerieni, care la rândul lor nu au raportat daunele provocate avionului de o primă tentativă ratată de aterizare. Pilotul și copilotul nu erau concentrați și în toată conversația au vorbit de corona.

Virusul era în mintea lor, familiile le erau infectate și discutau despre acest subiect. Când pilotul a atins punctul de aterizare, turnul de control i-a spus sunteți prea sus, trebuie să coborâți. A ascultat rapid apelul și a spus: voi ieși”.

Apoi a reînceput să discute despre coronavirus. Ar fi trebuit să informeze când a văzut avionul atingând solul cu motoarele și a remarcat incendiul care de la motoare, dar nu a făcut acest lucru” “, a continuat ministrul care a acuzat un “exces de încredere” al piloților și lipsa de “concentrare ”, a declarat Ghulam Sarwar Khan, ministrul federal al Aviației din Pakistan.

Avionul era asigurat pentru 20 de milioane de dolari

După prăbușire, fragmente din motoarele avionului au rămas pe pista de aterizare timp de 12 ore, reprezentând astfel un risc major pentru alte aeronave. Totodată, autoritățile aeroportului Jinnah nu i-au înlocuit pe controlorii de trafic aerian imediat, cum prevede protocolul obișnuit după asemenea incidente. Aceștia au ales să rămână la post până la finalizarea turei.

Avionul prăbușit avea o vechime de 16 ani și intrase în flota PIA în 2014. De asemenea, trebuie spus că era asigurat de Compania Națională de Asigurări din Pakistan pentru 20 de milioane de dolari. În plus, Marsh era brokerul de reasigurare pentru polița PIA care expira pe 29 decembrie.

Închide ×