Anunț important pentru românii care reciclează sticlele de plastic. În această lună se împlinește un an de la implementarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), care a devenit un factor esențial pentru promovarea unui consum mai responsabil și un viitor mai ecologic.
SGR reprezintă o noutate pentru România, iar administratorul sistemului RetuRO, a menținut un dialog permanent pentru a identifica și implementa soluții eficiente care să faciliteze accesul consumatorilor și simplificarea pentru comercianți.
„Lansat pe 30 noiembrie 2023, SGR s-a dovedit un instrument important pentru un viitor mai bun și schimbarea obiceiurilor de consum, încurajând responsabilitatea față de mediu pentru fiecare dintre noi
Sistemul de Garanție-Returnare este o premieră pentru România, iar pentru provocările întâmpinate în faza inițială, inerente unui program de o asemenea complexitate și anvergură, s-au căutat permanent soluții prin colaborare între toți actorii implicați.
Încă de la început, RetuRO, administratorul sistemului, a susținut un dialog direct și constant cu toate părțile implicate pentru a le înțelege nevoile și a găsi împreună soluții eficiente care să facă sistemul deopotrivă ușor de utilizat de către consumatori și simplu de adoptat de către comercianți”, scrie într-un comunicat al RetuRo.
Comercianții joacă un rol crucial în buna funcționare a sistemului, fiind intermediari între SGR și consumatori. Pentru a-i sprijini, RetuRO a oferit asistență personalizată, a organizat sesiuni de discuții periodice și a derulat campanii informative care au detaliat procesul de înscriere în sistem.
Îmbunătățirile aduse, cum ar fi ajustarea fluxurilor operaționale și simplificarea procedurilor, au vizat să faciliteze funcționarea acestuia. O modificare notabilă a fost ajustarea frecvenței și a modului de preluare a ambalajelor colectate, pentru a reduce dificultățile întâmpinate de operatorii din HoReCa și micii comercianți, care adesea se confruntă cu lipsa spațiului.
Preluarea ambalajelor de la a doua comandă se efectuează în cel mult două zile, în timp ce la prima comandă poate dura până la șapte zile pentru integrarea adresei în traseul de preluare. Prin optimizarea timpului de colectare a sacilor, punctele de returnare pot funcționa fără întreruperi cauzate de spațiul limitat.
De asemenea, o altă măsură benefică este furnizarea gratuită a sacilor de colectare pentru comercianți și operatorii HoReCa, conform noii metodologii de calcul.
Această inițiativă va reduce presiunea costurilor pentru micii comercianți, permițându-le să redirecționeze fondurile către alte nevoi ale afacerii lor. Acest pas face procesul de reciclare mai accesibil și poate contribui la creșterea numărului de puncte de colectare disponibile pentru consumatori.