Ministerul Educației a anunțat, la o săptămână după publicarea procedurii pe care unitățile de învățământ trebuie să o aplice în cazul simulărilor de Evaluare Națională și Bacalaureat din acest an, cum trebuie să fie așezați elevii în bănci.
Pentru a menține normele de protecție a sănătății și distanțare fizică impuse în contextul Covid-19, s-a decis ca aceștia să nu se amestece sub nicio formă cu cei din alte clase.
Probele sunt programate să înceapă la ora 9:00, când în fiecare clasă se deschid plicurile sigilate care conțin subiectul multiplicat. Accesul elevilor în școli este permis până la 8:30.
„Repartizarea candidaților pe săli se va realiza astfel încât elevii să fie așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, pe clase, fără a amesteca colectivele de elevi”, se arată în documentul transmis de Ministerul Educației.
Elevii claselor a VIII-a trebuie să rezolve în două ore subiectele fiecăreia dintre probele simulării evaluării naționale, în vreme ce absolvenții de liceu au la dispoziție trei ore pentru simularea probelor de Bacalaureat.
Fiecare lucrare este evaluată de doi profesori evaluatori, iar rezultatele obținute, nu se contestă, nu se afișează și nu sunt făcute publice. Toate unitățile de învățământ elaborează și transmit un raport către inspectorat un raport pe școală, iar acesta elaborează raportul pe județ/municipiu și îl trimite mai departe la Ministerul Educației.
„Simulările se vor susține în toate localitățile cu rată de infectare de până în 6 la mie. Ulterior, dacă o localitate iese din această rată de incidență, se pot organiza simulări prin intermediul inspectoratelor.
Nu trebuie să fie o problemă pentru inspectorat să elaboreze subiecte. Nu discutăm de simulări în sistem online.
Subiectele vor ține seama de perioada prin care trecem. Părerea mea obținută după 30 de ani de experiență – nu gradul de dificultate este relevant, pentru că nu nota în valoarea absolută este relevantă, ci poziția într-o ierarhie”, a declarat Stelian Ion, secretar de stat în cadrul Ministerului Educației.