Pentru cei care vor vizita zona Vidra în perioada următoare, există vești îmbucurătoare: o porțiune de 22 de kilometri din Drumul Național 7A, ce leagă județele Hunedoara și Vâlcea, este în plin proces de modernizare.
Se estimează că lucrările vor fi finalizate în aproximativ 20 de luni, perioadă în care traficul va fi afectat, alternând între circulație pe un singur sens și întreruperi temporare, conform Știrile ProTV.
„Avem o ofertă depusă pentru DN7A, o lucrare destul de mare, contractul este de 99 de milioane de lei și prevede consolidare drum, protecție versanți și execuția a șapte noi poduri peste Lotru sau afluenți ai Lotrului, printre altele, din zona Vidra – Voineasa până la limita cu Hunedoara. Oferta pentru execuție Consolidare și protecție versanți DN7A km 63+200 – 86+601 – a fost depusă de Imfalt Yol Yapi Sanayi Tigaret AS Turcia, cei care dacă vor câștiga licitația se vor ocupa inclusiv de asfaltare”, a menționat în luna martie pentru „Adevărul” Cristian Tudor – purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova în administrarea căreia se află DN7A pe porțiunea din Vâlcea.
Lucrările includ construirea a patru poduri noi, reabilitarea unuia existent, realizarea a 126 de podețe și amenajarea a 23 de kilometri de șanțuri și rigole.
De asemenea, echipele vor consolida versanții și vor instala plase de protecție pentru a preveni căderile de pietre. Proiectul are un buget de peste 96 de milioane de lei, fără TVA.
Traseul DN7A străbate zone pitorești precum Lacul Vidra, stațiunea de schi Transalpina Voineasa, cu pârtii spectaculoase, și Obârșia Lotrului, unde se intersectează cu Transalpina, continuând către Petrila și Petroșani. Acesta este singurul drum montan care rămâne deschis integral pe timp de iarnă în Munții Carpați Meridionali, conform sursei citate.
Întins pe aproximativ 110 kilometri între DN7/E81 și DN66, DN7A oferă priveliști deosebite, fiind considerat un drum de belvedere deosebit. Pe anumite tronsoane, zăpada poate fi întâlnită până în luna mai.
Drumul începe din Brezoi, pe Valea Oltului, trece prin localitățile Malaia, Voineasa și Vidra, apoi prin Cheile Jiețului și ajunge în Petroșani, unde se intersectează cu DN66.
Ultima porțiune a fost reabilitată în 2022, însă secțiunea Vidra – Groapa Seacă, aflată acum în renovare, nu a mai beneficiat de reparații majore de peste zece ani.