Așadar, Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) a avertizat că escrocii și-au însușit identitatea companiilor de curierat și trimit e-mailuri în numele acestor companii. Victimele ajung pe un site fals unde trebuie să plătească prin Revolut o taxă de livrare.
”Pe măsură ce cumpărăturile online devin tot mai frecvente, primim din ce în ce mai multe notificări, mesaje şi email-uri de la servicii de curierat sau Poştă. Infractorii cibernetici profită de această rutină şi trimit SMS-uri pretinzând că sunt din partea unor astfel de entităţi pentru a ne întinde capcane.
SMishing-ul este o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar realizată prin intermediul mesajelor text (SMS), combinând termenii SMS şi phishing“, au transmis reprezentanții DNSC. Specialiștii au explicat și cum funcționează această fraudă. Tot mai mulți români cad în plasă.
”Atacatorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare, ca în exemplul din imagini. Mesajul conţine un link care, odată accesat, direcţionează victima către un site web fals, unde infractorii susţin că livrarea unui colet fictiv nu a putut fi efectuată şi că acesta trebuie livrat din nou.
Pentru această nouă livrare, se solicită plata unei presupuse taxe de livrare, prin intermediul Revolut. Această plată va ajunge, în realitate, direct în conturile atacatorilor”, arată specialiștii.
Așadar, escrocii se bazează pe faptul că în ziua de azi mai toată lumea așteaptă un colet, astfel că unii nu se vor întreba care e adevărul. În acest sens, specialiștii le dau mai multe sfaturi oamenilor, pentru a se proteja de astfel de ”atacuri”.
În primul rând, cetățenii sunt rugați să gândească logic și să nu acționeze în grabă. Mai mult, niciodată nu ar trebui apelate numere de telefon necunoscute și nu ar trebui dat click pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute, conform News.ro.
”Nu furnizaţi niciodată informaţii sensibile prin SMS și fiţi atenţi la mesajele text care vă solicită să acţionaţi imediat sau să efectuaţi plăţi în regim de urgenţă”, se mai arată în comunicat. Pentru cei ce cred, însă, că au fost victima unui astfel de atac, specialiștii le transmit oamenilor ce ar fi de făcut.
”Contactaţi imediat banca dumneavoastră, în cazul în care aţi furnizat date de card sau de autentificare la contul dvs., sau dacă aţi efectuat o plată către atacatori și notificaţi entitatea a cărei identitate este folosită pentru a ajuta la soluţionarea cât mai rapidă a confuziei generate de tentativa de fraudă”, se arată în mesajul DNSC. De asemenea, incidentul trebuie raportat către DNSC, prin platforma PNRISC sau la 1911.