ADVERTISEMENT
News

Noile modele Dacia și Renault vor avea viteza maximă limitată din fabrică. Care este motivul

Autor: George Stanciu | 27.04.2021 | 14:39
Noile modele Dacia și Renault vor avea viteza maximă limitată din fabrică. Care este motivul
Noile modele Dacia și Renault vor avea viteza maximă limitată din fabrică. Care este motivul. Sursa foto: hepta.ro

Viitoarele modele Dacia și Renault vor avea viteza maximă limitată din fabrică, după spusele CEO-ului Renault, Luca de Meo.

ADVERTISEMENT

De Meo a confirmat că modelele Dacia și Renault care vor fi lansate începând cu 2022 vor beneficia de un sistem de siguranță extra, anume limitarea vitezei maxime. Astfel, noile automobile nu vor putea circula cu viteze mai mari de 180 de kilometri pe oră.

Decizia anunțată de Luca de Meo este inspirată de la Volvo, care a introdus deja o astfel de măsură pentru automobilele sale. Noul Megane-E, pregătit pentru lansare anul viitor, va beneficia de acest limitator electronic de viteză. Vor urma alte modele de Renault și Dacia.

CEO-ul Renault a avut o întrunire cu acționarii, în care le-a prezentat faptul că o treime din accidentele fatale ce implică mașini ale producătorului francez sunt cauzate de viteza excesivă. De aceea va fi introdusă această limitare electronică.

ADVERTISEMENT

Poate că pe unii cumpărători ai mașinilor Renault și Dacia vestea îi va supăra, mai ales pe cei care au posibilitatea de a conduce pe autostrăzile germane, unde nu este impusă o limită de viteză.

Pentru alți cumpărători, însă, limitatorul de viteză nu prezintă vreo problemă. Noua Dacia Sandero are o viteză maximă de aproximativ 178 km/h, în vreme ce Renault Zoe abia ce ajunge la o viteză maximă de 135 km/h.

Renault și Dacia, alături de Volvo pentru a reduce accidentele cauzate de viteza excesivă

Volvo a devenit primul producător de mașini serie din lume care a limitat din fabrică viteza maximă a automobilelor sale. Vehiculele destinate poliției, însă, nu au parte de această limitare.

ADVERTISEMENT

Decizia companiilor suedeză și franceză vine pe fondul unor noi reguli adoptate de UE în 2019. Astfel, într-un scenariu favorabil, automobilele vândute în Europa începând cu 2022 ar urma să fie dotate cu sisteme de asistență inteligentă pentru controlul vitezei (ISA), arată dailymail.co.uk.

Sistemele ISA folosesc o cameră video ce recunoaște semnele de circulație ce indică restricții de viteză, alături de date GPS cu privire la limita de viteză impusă, oferind șoferilor informații cu privire la sectorul de drum și încetinind automat mașina la limita legală.

ADVERTISEMENT

Pentru un spor de siguranță, sistemele nu acționează frânele mașinii, ci limitează puterea motorului, astfel încât acesta să nu poată accelera dincolo de limita legală de viteză. Estimările arată că sistemele ISA ar putea reduce accidentele de pe drumurile europene cu 30% și ar putea salva aproximativ 25.000 de vieți în următorii 15 ani. 

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT