Sistemul Garanție-Returnare s-a dovedit a fi un mare succes în România. La un an de la implementare, au apărut metode noi, mai rapide, prin care putem scăpa de ambalaje. Supermarketurile online au venit cu o idee.
Supermarketurile online, care livrează alimente direct la ușă, au venit cu o nouă idee. Acum, oferă clienților opțiunea de a le recicla ambalajele după ce le livrează comanda.
Românii nu vor mai pierde timp la cozile formate în fața aparatelor de reciclare, mai ales că se poate întâmpla ca acestea să aibă o defecțiune de moment.
Un depozit, care aparține de unul dintre cele mai mari supermarketuri virtual din țară, a strâns, cu ajutorul acestei metode, peste 700.000 de ambalaje de la începutul lunii, potrivit observatornews.ro.
Iubitorii de cumpărături online sunt extrem de avantajați în această situație. După ce predau sacii cu ambalajele SGR, voucherul va apărea direct în aplicație. În acest ritm, magazinele abia mai fac față cererilor.
„10.000 de clienţi au ales deja să utilizeze acest serviciu. Clienţii noştri care comană online caută să obţină mai mult timp în vieţile lor, aşa că pentru a evita cozile de la aparatele de reciclare, era pentru noi un pas firesc să oferim şi acest serviciu”, a declarat Florina Dobre, CEO supermarket online, potrivit sursei citate.
Această strategie a fost implementată pentru a încuraja tot mai mulți oameni să apeleze la această nouă metodă de reciclare. Contravaloarea dublată va fi valabilă până la sfârștitul lunii.
Totuși, sunt foarte multe magazine din zonele rurale care nu au în dotare astfel de aparate de reciclare. Acolo, oamenii nu au unde să ducă ambalajele. În acest sens, ministrul mediului susține că va sprijini micile magazine.
„Cred că suntem obligaţi ca aceste magazine tradiţionale, micuţe, în mediul rural trebuie sprijinite. Ele vor fi finanţate într-o formă sau alta pentru instalarea de echipamente acolo unde volumul de ambalaje este suficient”, a declarat Mircea Fechet, ministrul mediului.