Sport

Noua metodă prin care PSG, Manchester City sau Barcelona fac bani grei! Cum arată viitorul model de sponsorizare al granzilor din Liga Campionilor

PSG, Manchester City sau Barcelona au găsit o nouă metodă prin care pot face bani, iar fanii au început deja să plătească sume grele.
02.11.2021 | 00:04
Noua metoda prin care PSG Manchester City sau Barcelona fac bani grei Cum arata viitorul model de sponsorizare al granzilor din Liga Campionilor
Noua metodă prin care PSG, Manchester City sau Barcelona fac bani grei! Cum arată viitorul model de sponsorizare din fotbalul mondial
ADVERTISEMENT

Afacerile de succes caută mereu noi metode prin care pot atrage capital, iar marile echipe din Europa au devenit adevărate companii. Pe lângă drepturi TV, premii de la UEFA şi merchandise, cluburile au găsit o nouă formă de finanţare. La început, sumele nu sunt impresionante, însă noua oportunitate deschide uşa spre noi orizonturi în lumea fotbalului.

Criptomonedele au devenit o obişnuinţă în viaţa de zi cu zi, iar PSG, Manchester City sau Barcelona nu puteau să stea departe. Platforma “Socios” este noua sursă de bani pentru granzi, chiar dacă, în acest moment, nu putem vorbi de sume uriaşe. Cu toate acestea, cluburile europene testează această piaţă, iar succesul pare garantat pentru viitor.

ADVERTISEMENT

Marile cluburi au găsit noua metodă prin care fac bani grei. Suporterii îşi cumpără dreptul de a lua decizii

Platforma “Socios” a fost înfiinţată în 2019, iar peste 1.200.000 de persoane au descărcat această aplicaţie. Dintre aceşti, 900.000 sunt utilizatori activi, care tranzacţionează “tokens”, jetoane digitale, la diferite sume, în funcţie de cotaţia clubului. Oarecum, sistemul este unul asemănător cu cel de la bursă, unde acţiunile cresc sau scad în funcţie de anumite evenimente.

După instalarea aplicaţiei, ultilizatorul poate cumpăra jetoane digitale, cu bani reali, ca mai apoi să caute un club unde să plaseze investiţia. Cu ajutorul acestor “tokens”, fanul are un cuvând de zis la anumite decizii luate de clubul preferat. Ca un exemplu vom lua cazul amicalului Barcelona – Juventus 3-0, jucat în august 2021. Fanii ambelor echipe au putut să voteze, prin aplicaţia “Socios”, mesajul de pe trofeul primit de câştigătoarea partidei.

ADVERTISEMENT

Cum sunt împărţiţi bani din “Socios”

Banii încasaţi de la suporteri sunt împărţiţi 50%-50% de platforma “Socios”. Astfel, dacă un suporter cumpără un jeton cu 2 euro, jumătate din sumă merge la club, iar cealaltă jumătate la aplicaţie. Cu 900.000 de utilizatori activi, care ar face plăţi cu suma menţionată, cluburile ar pirmi 900.000 de euro. Suma pare mică pentru moment, însă platforma a început să câştige tot mai mulţi adepţi.

Olimpiu Moruţan, implicat într-un sondaj “Socios”

Un alt exemplu prin care suporterii şi-au cumpărat dreptul să ia decizii la club a fost cazul lui Olimpiu Moruţan. După ce a fost transferat de Galatasaray, formaţia turcă a lansat un sondaj pe platformă, iar fanii Cim Bom au putut să aleagă numărul pe care internaţionalul român îl va purta pe tricou în actualul sezon.

ADVERTISEMENT

Cât costă interacţiunea cu echipa favorită

În prezent, pe platforma “Socios” au intrat peste 30 de cluburi din întreaga lume, iar numărul acestora va creşte în perioada imediat următoare. FANATIK îţi prezintă cât costă să iei decizii la echipa favorită.

În primul rând, un token (1 CHZ) costă 0,26 euro, iar fiecare club este evaluat la un anumit număr de jetoane, suma putând să crească sau să scadă în funcţie de performanţele echipei sau de transferurile făcute. De exemplu, înainte ca Lionel Messi să ajungă la PSG, un jeton digital costa 18 euro. După oficializarea transferului, valoarea a crescut la 41 de euro.

ADVERTISEMENT
  • AC Milan – 26,34 CHZ (6,84 euro)
  • Arsenal – 22,23 CHZ (5,77 euro)
  • AS Roma – 21,58 CHZ (5,61 euro)
  • Atletico Madrid – 41,60 CHZ (10,81 euro)
  • Barcelona – 26,34 CHZ (6,84 euro)
  • Galatasaray – 24,13 CHZ (6,27 euro)
  • Dinamo Zagreb – 4,10 CHZ (1,06 euro)
  • Juventus – 41,54 CHZ (10,80 euro)
  • Manchester City – 50 CHZ (13 euro)
  • PSG – 68,01 CHZ (17,68 euro)
  • Valencia – 7,67 CHZ (1,99 euro)

Ce spun oficialii cluburilor importante care au intrat pe platforma “Socios”

“Socios.com va avea un impact important în strategia de business a clubului şi în modul de gestionare a relaţiei cu fanii” – Marc Armstrong (PSG)

“Socios.com ne va ajuta să interacţionăm cu fanii Atleti din întreaga lume printr-o cale inovativă” – Clemente Villaverde (Altetico Madrid)

“Această nouă colaborare va crea noi oportunităţi pentru Galatasaray în privinţa interacţiunii cu fanii şi a accesului global” – Dorukhan Acar (Galatasaray)

“Ne ajută să dezvoltăm un marketing inovativ şi un parteneriat activ cu o concentrare clară de a aduce clubul mai aproape de fanii din întreaga lume” – Josep Pont (Barcelona)

“Acest parteneriat ne ajută să le oferim celor 450 de milioane de fani din întreaga lume o nouă cale de intercaţiune cu AC Milan” – Casper Stylsvig (AC Milan)

Suporterii critică noua metodă prin care granzii fac bani

Chiar dacă platforma este folosită în întreaga lume, mulţi suporteri nu văd cu ochi buni această metodă prin care cluburile monetizează interacţiunea dintre fani şi echipa preferată.

“Socios încearcă să monetizeze interacţiunea fanilor, ceea ce ligile şi cluburile s-au angajat să o facă gratis. Ar trebui să nu existe nicio barieră între suporter şi echipa favorită”, a fost reacţia promptă a Asociaţiei Suporterilor Englezi.

“Acum spui că eşti dedicat în interacţiunea cu suporterii, iar a doua zi deja începi să câştigi bani de pe urma lor”, a fost reacţia suporterilor lui Arsenal, la scurt timp după ce “tunarii” au anunţat parteneriatul cu Socios.

Un lucru este clar, marile cluburi au dat peste o metodă simplă prin care îşi pot rotunji serios veniturile în viitor. Fanii pot interacţiona cu echipa preferată, la un nivel unic, însă cu un preţ destul de piperat.

ADVERTISEMENT