News

“Nu vom avea metrou spre Otopeni până în 2023”. Previziune sumbră a lui Eugen Tomac

22.07.2020 | 18:12
Nu vom avea metrou spre Otopeni pana in 2023 Previziune sumbra a lui Eugen Tomac
ADVERTISEMENT

Europarlamentarul Eugen Tomac a afirmat că linia de metrou care ar trebui să lege Capitala de aeroportul Otopeni nu va fi realizată până în 2023, așa cum se preconiza, chiar și în condițiile în care finanțarea a fost asigurată parțial de către Uniunea Europeană.

În urma unei interpelări adresate Comisiei Europene, europarlamentarul PMP a primit un răspuns care arată care sunt cauzele întârzierii.

ADVERTISEMENT

Achiziția de terenuri nu este încheiată. Contractul de proiectare și construcție cuprins între stațiile 1 Mai și Tokyo: în curs de desfășurare a procedurii de achiziții publice. Contractul de proiectare și construcție a stației Tokyo în direcția Otopeni: în curs de examinare de către autoritatea contractantă”, a scris Eugen Tomac pe Facebook.

Metroul spre Otopeni, finanțat parțial de către UE

Lucrările trebuiau să înceapă în a doua jumătate a anului 2019, Comisia Europeană asigurând 517.000.000 de euro pentru consturirea unui tronson de 6 kilometri din totalul de 14 kilometri al magistralei M6.

ADVERTISEMENT

Firește, întârzierea începerii lucrărilor va însemna întârzierea finalizării proiectului. Prin urmare, nu vom avea metrou spre Otopeni în vara lui 2023 și probabil nici prea curând după această dată”, a conchis președintele PMP.

Concluzia lui Eugen Tomac se bazează pe răspunsul oferit de către comisarul european pentru Coeziune și Reforme, Elisa Ferreira, în urma informațiilor furnizate chiar de către autoritățile de la București:

ADVERTISEMENT

— Achiziția de terenuri: se prevede că cea de a treia procedură de achiziții publice va avea loc în curând. Procedurile anterioare au fost anulate din motive judiciare și administrative.

— Contractul de proiectare și construcție a tronsonului cuprins între stațiile 1 Mai și Tokyo: procedura de achiziții publice a fost lansată la 15 martie 2019. În urma unei contestații depuse de un ofertant necalificat, procedura este încă în curs de desfășurare.

ADVERTISEMENT

— Contractul de proiectare și construcție a stației Tokyo în direcția Otopeni: anunțurile de participare la licitație și documentația sunt în prezent în curs de examinare de către autoritatea contractantă”, se arată în răspunsul comisarului Ferreira.

Oficialul europen avertizează că eligibilitatea cheltuielilor pentru perioada de programare 2014-2020 se încheie în decembrie 2023, aceasta fiind termenul-limită la care România poate deconta cheltuielile pentru construirea noii magistrale de metrou.

ADVERTISEMENT
Tags: