News

O aplicaţie creată de o persoană cu deficienţe de vedere ajută mii de români în pandemie. “Îi scapă de cozile de la clinicile medicale”

17.03.2021 | 16:07
O aplicatie creata de o persoana cu deficiente de vedere ajuta mii de romani in pandemie Ii scapa de cozile de la clinicile medicale
ADVERTISEMENT

Viața din jurul nostru e plină de drame. Mulți dintre noi nu ne dăm seama de asta, pentru că am avut pur și simplu norocul să fim ceea ce bănuiesc că se cheamă „normali”. Prin normal înțelegând că avem două mâini și două picioare și putem să ne facem treaba în așa fel încât să aruncăm la finalul zilei o pâine pe masă. Mai veche, mai proaspătă, cum o fi pâinea aia, dar o avem.

Pandemia a accentuat dramele celor care nu erau, conform acestei accepțiuni (simpliste, recunosc) normali. Printre ei se numărau inclusiv vârstnicii care, odată începută pandemia, nu au mai putut avea parte de îngrijirea de până atunci. Motivele le știm foarte bine. Că restricții, că boală, că virus, că izolare, toate astea au accentuat niște situații despre care mulți dintre noi nici nu avem habar.

ADVERTISEMENT

Bătrâni care au rămas izolați cine știe pe unde fără medicamente, oameni cu dizabilități care nu au mai primit suportul necesar, bolnavi în stadiu terminal care nu au mai avut acces în spital din cauză de Covid-19. Iar toate astea se întâmplă în continuare, nu trebuie să ne facem iluzii.

Beesers. Sau cum, în foarte mult întuneric apare o rază de lumină

Ei bine, în toată această nebunie, așa cum se întâmplă în filmele bune, cineva a hotărât să schimbe această stare de fapte. Este vorba, mai precis, despre Ovidiu Tuduruță, un întreprinzător care a hotărât să creeze Beesers, prima aplicație de mobil pentru îngrijiri medicale la domiciliu. Wow, right? Exact asta am zis și eu.

ADVERTISEMENT

Adăugați la acest lucru faptul că Ovidiu Tuduruță este o persoană cu deficienţe de vedere încă de la vârsta de 10 ani, în urma unui accident urmat de un caz de malpraxis. Am lăsat intenționat acest detaliu la final, unu la mână pentru că știu, din alte materiale publicate în timp, că lui Ovidiu nu îi place să se vorbească despre asta, și doi la mână pentru efect. Efectul fiind, încă o dată, realizarea faptului că noi, oamenii așa-ziși normali, nu avem probleme cu adevărat. Alții au. Și sunt mari de tot. Iar după ce realizezi că, deși au probleme despre care tu nu știi nimic, le mai și aduc altora o rază de lumină în viață deși ei au parte numai de întuneric, treaba asta te face să te simți mic. Foarte, foarte mic.

Așa se face, prin urmare, că am ales să stau de vorbă cu Ovidiu mai mult despre produsul său, aplicația Beesers și mai puțin despre aspecte ale vieții sale personale, deja cunoscute de altfel:

ADVERTISEMENT

– Beesers pare mai degrabă o aplicație pentru mediul urban, unde oamenii sunt ceva mai conectați la tehnologie. Dar problemele cele mai mari cu îngrijirea vârstnicilor, cel puțin în România, apar în mediul rural, unde momentan este greu de crezut că aplicația va avea un grad similar de permeabilitate. Cum veți face să ajungeți și în mediul rural?

Într-adevăr, ne adresăm grupului cel mai răspândit de potențiali consumatori prin intermediul unor canale de comunicare la care aceștia din urmă nu au acces.

ADVERTISEMENT

Totuși, observăm că utilizatorii de tehnologie ne oferă un feedback pozitiv în ce privește aplicația Beesers, motiv pentru care avem deja peste 3000 de conturi create, dintr-un total de 3500 de descărcări ale aplicației. Astfel, putem observa un raport impresionant între descărcarea aplicației și pasul următor, respectiv crearea de cont. Aceste cifre le înregistrăm la numai 40 de zile de la lansare, ceea ce subliniază nevoia oamenilor de a putea beneficia de un asemenea serviciu.

Descoperim cu surprindere că persoanele din categoria de vârstă care nu au crescut cu tehnologia informatică, adoptă din ce în mai mult acest instrument. Perioada pandemică a accelerat capacitatea utilizatorului de a se adapta la noile tehnologii de natură online.

Pentru mediul rural și nu numai, pregătim două update-uri pe care le vom operaționaliza în perioada imediat următoare:

A. Avem în vedere un parteneriat pentru județele din zona de Sud a țării cu o echipă de aproximativ 500 de asistenți medicali, care vor activa în județe precum Dâmbovița, Argeș, Olt, Prahova, Ialomița, Călărași etc.

B. În maximum 3 săptămâni, utilizatorii aplicației Beesers vor putea avea acces la o asigurare privată pe care beneficiarul, indiferent că este din mediul rural sau urban, o poate utiliza pentru a avea acces gratuit la servicii medicale la domiciliu. Vom utiliza acest instrument ca un mecanism investițional de marketing prin intermediul căruia vom încerca să stimulăm consumul de servicii medicale. Astfel, beneficiarul va avea acces gratuit la un set de proceduri. De asemenea, acest demers va stimula corpul de asistenți medicali care locuiesc în mediul rural să considere aplicația ca fiind o metodă reală de a avea servicii contractate din partea viitorilor pacienți.

– Care este formula legală care acoperă serviciile oferite de Beesers atunci când vine vorba despre pacienți?

Beesers este o platformă de rezervări care reunește pacientul și clinica într-un spațiu digital. Clinica medicală va aplica, în continuare, aceleași proceduri legale în relația directă cu pacientul, inclusiv consimțământul acestuia.

De asemenea, echipa platformei Beesers lucrează activ la ajustarea politicilor proprii de gestiune a datelor personale, astfel încât să ne achitam în timp util de obligațiile legale. În acest sens, săptămânal apar în platformă funcționalități noi sau optimizări, astfel încât componenta de protejare a datelor personale ale pacientului este într-o permanentă revizuire.

Ne dorim să oferim protecție reală pentru viața privată și intimitatea utilizatorului. În timp, scopul nostru este să dovedim că am reușit să aducem la domiciliul pacientului cei mai buni specialiști pentru asistența medicală și totul într-o manieră care vizează protecția individuală a fiecăruia implicat.

– Ați avut oferte din partea statului român pentru a comercializa, eventual, aplicația Beesers și către insituțiile gestionate de acesta? Ați fi interesat de asemenea oferte?

Până în acest moment nu am avut un canal de dialog cu instituții ale statului pe această temă, dar suntem deschiși pentru orice tip de dialog.

Beesers. Sau cum, în foarte mult întuneric apare o rază de lumină

– Cam câți colaboratori sunt prezenți în platformă în acest moment, sau, cum spuneți dvs., personal medical certificat de Ministerul Sănătății? Cum a fost făcută selecția?

Deocamdată, în București lucrăm cu un număr de 6 clinici medicale care însumează un număr relevant de specialiști. Începând de săptămâna aceasta, suntem disponibili și în Brașov și Tg-Mureș cu primii parteneri. Ne extindem săptămânal și deschidem disponibilitatea către tot mai multe zone ale țării.

Selecția pe care o facem noi se rezumă la analiză de conformitate a documentației avizatoare a clinicii pentru a presta servicii medicale la domiciliu. Mai departe, lăsăm pacientul să evalueze, prin acordarea de steluțe pe post de calificative după ce serviciul s-a încheiat, precum și un feedback în scris.

Fiecare clinică împreună cu corpul său de profesioniști listați în platformă au o notă care reprezintă o medie aritmetică a notelor obținute de fiecare asistent sau medic individual. Astfel, o steluță obținută de un asistent medical va trage în jos și media celorlalți colegi din aceeași clinică. Dacă media scade sub 3.5 stele, clinica este delistată din platformă.

Este o manieră echitabilă prin care evaluările sunt realizate de către pacienți, iar sarcina perfecționării procedurilor prin care personalul clinicii se adresează pacienților este transferată în sarcina persoanei care coordonează clinica.

– Personalul în cauză are parte de un training suplimentar din partea dvs.? Ce echipament are la dispoziție?

Da, realizăm training pentru utilizarea suitei de aplicații din platforma Beesers. Suntem permanent în strânsă legătură atât cu clinicile listate, cât și cu personalul acestora.

Noi punem la dispoziția pieței trei aplicații interconectate:

A. Aplicația pacientului, respectiv aplicația din care se realizează comanda de serviciu medical la domiciliu.

B. Aplicația clinicii, respectiv un modul de administrator prin intermediul căruia recepția poate să coordoneze activitatea fiecărui coleg asistent medical sau medic listat în platformă. De aici pot fi observate rezervările alocate fiecărui coleg, steluțele obținute, media de steluțe aferentă clinicii, pot fi acceptate sau refuzate rezervări care așteaptă, poate fi urmărit traseul financiar al colaborării dintre clinică și platforma Beesers și multe altele care țin de managementul general al contului.

C. Aplicația asistentului medical sau a medicului. Aceasta este o versiune mai restrânsă decât varianta de care beneficiază recepția clinicii. Din acest modul informatic, fiecare asistent poate să urmărească rezervările trecute, cele în așteptare și cele viitoare, poate să accepte comenzi și să gestioneze relația cu cel care a comandat prin intermediul unui serviciu de mesagerie de tip chat.

– Cât de departe merge, totuși, asistența medicală „premium” pe care o pune aplicația la dispoziție? Cu alte cuvinte, dacă, spre exemplu, un pacient are nevoie de dializă la domiciliu, puteți oferi și acest lucru?

Foarte departe. Până la limita de sus a întregului set de servicii certificate legal pentru a fi oferite la domiciliu. Avem în România operatori economici acreditați care să presteze întregul pachet de servicii.

Deja observăm antreprenori care remarcă potențialul și oportunitățile deschise de această platformă și ne contactează cu dorința de a deschide o nouă afacere pe care să o listeze în platforma noastră. Piața reacționează repede și orice coalizare dintre minimum doi asistenți medicali și un medic se poate transforma într-o clinică acreditată de către Ministerul Sănătății și, ulterior, listată în cadrul platformei.

– Reușește Beesers să ocolească celebrele șpăgi din sistemul medical românesc? Cu alte cuvinte, știm că atunci când personalul Beesers intervine la un caz, practic aplicația percepe o taxă. Dar ce se întâmplă dacă respectivul pacient dorește să recompenseze suplimentar respectivul frunizor de servicii medicale? Care este politica Beesers în acest caz?

Nu voi construi un răspuns plecând de la o asumpție generală. Noi descurajăm acest obicei la care faceți referire.

De asemenea, profit de ocazie și menționez viitorilor clienți ai aplicației că nu practicăm prețuri ascunse și că tariful serviciului rezervat va rămâne neschimbat până la finalul prestării sale.

– Vă gândiți la o extensie a aplicației dedicată și persoanelor cu dizabilități?

Actuala versiune este prietenoasă cu orice tip de utilizator, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități. Din punct de vedere informatic, platforma înglobează un standard de facilitare a accesului persoanelor cu dizabilități.

Într-un mediu fizic care descurajează mobilitatea persoanelor cu dizabilități, datorită tehnologiilor asistive, aceștia pot accesa o multitudine de instrumente digitale care le ușurează viața.

Noi reprezentăm deja o soluție care îmbunătățește calitatea vieții persoanelor cu dizabilități pentru că îi ajutăm să obțină asistență medicală scutind dificultatea prin care pacientul ar trece dacă ar fi nevoit să parcurgă un drum plin de obstacole fizice până la spital.

– Care considerați că este cel mai bun lucru care se poate întâmpla când cineva folosește aplicația? Dar cel mai rău?

Printre beneficii menționăm câștigarea timpului aferent drumului și așteptării la coada unei clinici. De asemenea, obținerea asistenței medicale într-o manieră predictibilă, trasabilă și monitorizabilă chiar și de la distanță dacă vorbim de situația unei comenzi efectuate de către o rudă sau cunoscut al pacientului. Astfel, copiii sau nepoții pot avea grijă ca persoanele în vârstă dragi lor să beneficieze în timp util de servicii medicale.

O situație negativă este greu de crezut că poate apărea. Personalul medical este acreditat să presteze serviciul medical la domiciliu, deci a trecut deja un filtru de selecție.

Aplicația Beesers funcționează și ca un comparator de prețuri și de calitate a furnizorilor. Din 6 pași puteți rezerva ce serviciu medical aveți nevoie și puteți obține specialistul cu care rezonați dvs. din punct de vedere al costului, al evaluărilor obținute de la cei care l-au rezervat anterior și pentru un interval de timp care se pliază cel mai bine programului dvs.

În plus, având în vedere contextul pandemic Covid19, accesul la o aplicație prin intermediul căreia poți comanda servicii medicale la domiciliu doar cu câteva click-uri pe telefon este cu siguranță binevenit în această perioadă.

ADVERTISEMENT