Cel mai mare ziar finlandez, Helsingin Sanomat, a publicat un număr ciudat la prima vedere, dar cu mult sens. Prima pagină a cotidianului este o iluzie optică gândită pentru a-i face pe cetățeni să înțeleagă importanța distanței sociale în pandemia de coronavirus.
Jurnaliștii s-au gândit la o manieră creativă prin care să îi facă pe cititori să înțeleagă importanța păstrării distanței minime de 2 metri scriind pe copertă următorul text: „Distanța sigură este în continuare importantă”.
Ce este important de precizat e faptul că textul nu poate fi citit decât de la depărtare, în asta constând, de fapt, iluzia optică.
„Am vrut să provocăm o experiență concretă, diferită de impresiile tradiționale. Multe persoane învață mai bine dacă experimentează și se lovesc de anumite situații”, susține Juhana Hokkanen, directorul departamentului creativ de la agenția TBWA din Helsinki.
„De aceea, în loc să spunem ceva ce se tot repetă în spațiul public, am vrut să le dăm cititorilor posibilitatea să se convingă ei înșiși ce înseamnă în practică păstrarea distanței de siguranță. Iluzia optică pare să funcționeze destul de bine”, a adăugat creatorul coperții, notează rt.com.
Directorul HOK-Elanto, Tuomas Ahola, care a lucrat împreună cu Hokkanen, a spus că în aceste vremuri se impun noi metode provocatoare pe care mass-media le poate folosi pentru ca lumea să înțeleagă mai repede anumite lucruri pe care trebuie să le facă pentru siguranța lor.
„Ca actori responsabili, am vrut să abordăm o temă la zi într-o manieră care să convingă și să fie eficace”, a declarat Ahola, potrivit aceleiași surse.
Din luna martie încoace, medicii din toate colțurile lumii le recomandă cetățenilor să stea la o distanță de aproximativ 2 metri unii față de ceilalți pentru a diminua răspândirea infecției în masă cu virusul SARS-COV-2.