Escrocii au găsit o nouă metodă pentru a păcăli oamenii și a le sustrage bani. Victimele sunt șoferii de taxi, conducătorii auto care lucrează pentru companii ca Bolt și Uber, sau persoanele care livrează alimente.
Pentru ca această metodă să funcționeze este nevoie ca păgubiții să fie empatici si să aibă dorința de a ajuta persoane care pretind că au nevoie de unele favoruri. În acest fel, șoferii și livratorii rămân fără bani și nu reușesc să ia legătura cu persoana care a solicitat „ajutorul”.
De obicei, totul începe cu plasarea unei comenzi false. Escrocii își fac un cont fictiv de pe care solicită o comandă. După ce șoferul sau livratorul a confirmat comanda, așa-zișii clienți sună la numărul de telefon afișat pentru a lua legătura cu pagubiții.
Pentru mai multă credibilitate, escrocii pretind că sunt bolnavi, ori că au o anumită problemă ce îi împiedică să iasă din casă. Mai apoi, li se solicită să încarce cartele SIM, să depună bani la bancomat, ori să achite anumite sume prin aparatele de tip self-pay.
Șoferilor li se promite că li se vor înapoia banii imediat ce ajung la destinație, plus o recompensă pentru ajutorul oferit. După ce banii intră în conturile escrocilor, aceștia blochează numerele de telefon și sunt de negăsit.
„În ultima perioadă, tot mai mulţi şoferi de taxi, autovehicule tip ridesharing sau livratori de comenzi de la diverse firme sau restaurante au căzut pradă unor persoane care le-au determinat să le facă aşa-zise mici comisioane invocând lipsa timpului, faptul că sunt bolnave sau au în întreţinere minori şi nu pot părăsi locuinţa.
Părţile vătămate au fost convinse ca înainte de livrarea produselor alimentare comandate sau înainte de a se prezenta la locaţia de pornire a cursei tip taxi, să treacă pe la diverse bancomate sau automate de plăţi şi să depună diverse sume de bani, să achite produse sau să încarce cu credit cartele SIM , cu promisiunea returnării sumelor la momentul livrării alimentelor sau al iniţierii cursei de taxi”, transmit, duminică, oficialii Poliţiei judeţene Suceava, după ce mai multe cazuri de acest gen s-au semnalat în ultima perioadă.
Un tânăr în vârstă de 25 de ani din comuna Brodina, Suceava, a pierdut aproximativ 6.000 după ce i s-a cerut un favor în plus. După ce a acceptat o comandă, „clientul” l-a apelat și l-a rugat să meargă la cel mai apropiat magazin să depună sume de bani prin intermediul aparatelor self-pay.
Din nefericire, șoferul nu a făcut o faptă bună, ci doar a căzut plasă escrocilor. După ce aceștia au primit banii, imediat au dispărut, iar păgubitul nu a mai putut lua legătura cu ei. Tânărul a anunțat poliția.
„Cu ocazia cercetărilor efectuate s-a stabilit faptul că bărbatul îşi desfăşoară activitatea în calitate de conducător auto la o firmă de ridesharing, iar la data de 13.09.2024, acesta se afla în timpul serviciului pe raza municipiului Suceava, atunci când a primit o comandă prin intermediul aplicaţiei atribuită unui număr de telefon.
Ca urmare a acceptării acesteia, a fost apelat telefonic de către un bărbat necunoscut ce i-a solicitat să se deplaseze la cel mai apropiat magazin pentru a depune şi anumite sume de bani, furnizând o adresă de email.
În continuare, persoana vătămată a dat curs solicitării şi a depus la mai multe aparate de tip self-pay suma totală de 6000 lei. Întrucât nu mai avea bani, tânărul de 25 ani i-a comunicat clientului cu care se afla în convorbire telefonică acest aspect, iar bărbatul necunoscut a întrerupt orice legătură. Întrucât a realizat că a fost înşelat, persoana vătămată a decis să sesizeze organelor de poliţie cele întâmplate”, precizează Poliţia.