Magistrala 5 de metrou, care urmează să deservească cartierul Drumul Taberei, ar trebui să fie inaugurată la 30 iunie, dar responsabilii de proiect anunță noi întârzieri.
O nouă întârziere la metroul din Drumul Taberei
Lucrările la metroul din Drumul Taberei vor avea o nouă întârziere, astfel că magistrala are șanse minime să fie inaugurată la 30 iunie, așa cum anunțasse Ministerul Transporturilor.
Magistrala de metrou din cartierul Drumul Taberei va fi inaugurată până la sfârșitul verii, dau asigurări responsabilii de proiect din cadrul Metrorex care nu mai garantează, totuși, că va fi respectat termenul asumat la începutul anului și anume 30 iunie 2020.
-
Cum va fi vremea azi, 18 aprilie? Se anunță temperaturi scăzute pentru această perioadă. Unde va ploua
-
Clotilde "Albă ca nuiaua" și Ionel "Piticul de grădiniță" atacă murdar presa curată. Prea mult gunoi în sectorul 1
-
Loteria online te face miliardar. Cote de la 3,90 la 135.000 pentru câștiguri fabuloase la Keno Polonia!
Pe șantier lucrările au fost puțin îngreunate din cauza pandemiei de coronavirus pentru că unele materiale din import (mai ales cele din China și Italia) au ajuns cu întârziere, dar au fost și probleme cu infiltrațiile de apă.
Magistrala 5 are 10 stații și un depou
”Lucrările sunt aproape de final, la partea de structură acestea sunt peste 99%, iar la finisaje și instalații 97%. Noi estimăm că probele dinamice vor începe luna viitoare”, a declarat Constantin Mustățea, director de investiții la Metrorex, pentru Radio România Actualități.
Întrebat dacă sunt șanse mai mari pentru jumătatea verii sau pentru sfârșit de vară, responsabilul Metrorex a răspuns că totul depinde de rezultatele probelor dinamice care se fac cu trenurile de metrou în mișcare.
Magistrala are 10 stații și un depou și va transporta la capacitate maximă 100.000 de călători pe oră în ambele sensuri. Stațiile sunt dispuse la o distanță de aproximativ 600 de metri spre deosebire de rețeaua veche, construită înainte de 1989 cu stații la peste un kilometru depărtare.
În urmă cu o lună, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a precizat că termenul de finalizare al magistralei 5 rămâne 30 iunie, așa cum a fost el asumat de antreprenor, dată la care cetățenii Capitalei ar putea începe să călătorească pe acest traseu.
În mod normal, magistrala trebuia să fie gata în 2015. N-a fost chiar așa și pentru că proiectul s-a împotmolit în licitații contestate, procese intentate de constructori, apoi contestații depuse de Metrorex. Și într-un final, constructorul a dat și peste pânză freatică.