Oamenii de știință care au realizat prima imagine cu o gaură neagră tocmai ce au încasat un cec de 3 milioane de dolari

06.09.2019 | 18:11
Oamenii de stiinta care au realizat prima imagine cu o gaura neagra tocmai ce au incasat un cec de 3 milioane de dolari
Cercetătorii care au realizat prima fotografie cu o gaura neagra, premiați cu 3 milioane de dolari

În luna a aprilie a acestui an, omenirea a fost martora unui moment de-a dreptul istoric. Oamenii de știință au reușit să imortalizeze o gaură neagră. Vorbim despre prima fotografie care surprinde un astfel de fenomen, iar specialiștii s-au hotărât să o facă publică. Spectaculoasa imagine a fost realizată de  cercetătorii de la Event Horizon Telescope Collaboration și face parte dintr-un amplu proiect în cadrul căruia vor fi dezvăluite noi dezvăluiri uluitoare.

Cercetătorii au încasat un cec de 3 milioane de dolari

O astfel de realizare nu putea rămâne nerăsplătită, astfel că întreaga echipă de cercetători a primit un premiu uriaș din  partea fundației americane Breakthrough. Sponsorizată de unii dintre cei mai cunoscuți miliardari de peste Ocean, printre care se numără și Mark Zuckerberg, care deține platforma Facebook, aceasta le-a acordat oamenilor de știință un premiu în valoare de 3 milioane de dolari.

Respectiva imagine a fost publicată  în Astrophysical Journal Letters, iar Heino Falcke, profesor la Universitatea Radboud din Olanda, cel care a propus acest experiment, a declarat la momentul respectiv pentru BBC News că această gaură neagră a fost descoperită într-o galaxie numită M87.

A fost imortalizată prima gaură neagră

Prima imagine cu gaura neagră a impresionat întreaga lume

Ceea ce vedem este mai mare decât tot Sistemul nostru solar”, a explicat acesta. „Are o masă de 6,5 miliarde de ori mai mare decât a Soarelui și este una dintre cele mai mari găuri negre despre care credem că există. Este un monstru absolut, campionul de categorie grea în rândul găurilor negre din Univers”, a spus cercetătorul.

Imaginea arată „un inel de foc” foarte strălucitor, după cum a descris-o Falcke, înconjurând o gaură neagră perfect circulară. În spatele acestei fotografii se află și o tânără de doar 30 de ani, Katie Bouman, aceasta dezvoltând algortimul care permite accesul omenirii la prima fotografie a unei găuri negre.