Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a anunțat, miercuri, că în mai puțin de o lună, 68.916 din 87.595 de solicitări primite online au fost soluţionate automat, fără intervenţia operatorului uman, de noul portal.
Reprezentanții instituției spun că din data de 26 iulie, de la momentul lansării noul sistem informatic și până în prezent, au fost înregistrate, în total, 145.888 de solicitări pentru Registrul Comerţului, din care 87.595 de solicitări s-a depus prin noul portal online.
În mai puțin de o lună, 68.916 dintre solicitările primite online, au fost soluţionate automat, fără intervenţia operatorului uman.
”Numărul de solicitări primite în această perioadă, la nivel naţional, este aproximativ dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, noul sistem informatic a rămas online şi a rezistat accesărilor multiple, fiind realizate în permanenţă actualizări de sistem şi corelare cu bazele de date istorice, cu istoricul fiecărui cont de utilizator, asigurarea în permanenţă a help-desk-ului în relaţie cu utilizatorul de cont, fiind înregistrat la nivelul portalului un număr de aproximativ 700.000 de utilizatori”, au transmis reprezentanții ONRC printr-un comunicat de presă.
ONRC a subliniat că diferenţa de solicitări și online și fizic necesită intervenţia angajaţilor instituției pentru procesare, soluţionare și înscriere în Registrul Comerţului,”moment de la care se face opozabilitatea faţă de terţi şi informaţiile devin publice şi disponibile prin portalul de servicii online, editare şi eliberare documente de înregistrare”.
Potrivit reprezentanților instituției, cele 76.972 de solicitări pentru care este nevoie de intervenţia operatorului uman ”se operează cu cei aproximativ 1.200 de angajaţi ai ONRC la nivel naţional care, în paralel cu derularea fluxurilor operaţionale, asigură şi servicii de help-desk în relaţia cu beneficiarii”.
De asemenea, aceștia anunță că pentru a opera toate solicitările ce necesită intervenţia operatorului uman, până la finalul lunii septembrie termenele vor fi prelungite.
”Cererile vor fi soluţionate etapizat, în funcţie de data înregistrării, completitudinea, corectitudinea, coerenţa cererilor de înregistrare şi a documentelor depuse în susţinere, existenţa conformă a tuturor documentelor prevăzute de lege”, au afirmat conducerea Registrului Comerţului.
Beneficiarii care au nevoie de ajutor pentru utilizarea noului sistem pot să îi contacteze pe angajații ONRC prin intermediul adreselor de e-mail: suport.rc@onrc.ro, suport.bpi@onrc.ro, recom@onrc.ro, infocert@onrc.ro, inforbr@onrc.ro.
Pentru acomodarea tuturor utilizatorilor cu elementele de noutate, amploarea şi complexitatea noului sistem informatic este nevoie o perioadă de tranziţie, susține ONRC.
Astfel, începând cu data de 30 septembrie, activitatea în relaţia cu beneficiarii va respecta termenele de înfiinţare şi înregistrare în Registrul Comerţului, conform estimărilor specialiștilor.
Totodată, ONRC a ținut să precizeze faptul că în permanență portalul de servicii on-line şi toate componentele sistemului informatic sunt monitorizate, verificate, analizate, tratate şi optimizate.
Mai mult, instituția menționează că pechipele tehnice şi de business lucrează permanent pentru optimizarea sistemului informatic şi asigurarea unei funcţionări optime,”raportat şi la solicitările primite de la utilizatori, dar şi pentru a răspunde la volumul foarte mare de activitate din aceasta perioadă, în fiecare zi fiind puse versiuni noi ale acestuia”.
Conducerea instituției a menționat că bazele de date care au fost întemeiate începând cu anul 1990 au fost transferate în noile structuri ale sistemului.
Sursa citată afirmă că pe componenta Registrul Comerţului s-a realizat şi centralizarea la nivel naţional fiind unificate 43 de baze de date din cele 42 de oficii ale Registrului Comerţului şi ONRC, aparat central, ”o activitate care a presupus un volum de muncă foarte mare ca nivel de solicitare şi durată datorită complexităţii, diversităţii, dimensiunii acestora”.
”Ne cerem scuze pentru disconfortul creat solicitanţilor, mediului de afaceri, profesioniştilor, dar implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor, având în vedere faptul că sistemul anterior nu mai putea fi utilizat, existând pericolul de pierdere a tuturor datelor de la nivelul instituţiei”, au conchis reprezentanții ONRC.